2015-ben rendeztek először Food Truck Show-t a Kincsem Parkban, ötven food truckkal a lelátó mögötti udvaron. Az első ilyen hétvégén 25 ezer ember látogatott el a rendezvényre.
A sikeren felbuzdulva azóta évi két Food Truck Show-t is rendeznek.
Többek között ennek is köszönhető, hogy a Kincsem Park nézőszáma és a fogadások forgalma háromszorosára nőtt az elmúlt négy évben. Ezt a megoldást a magyar minta alapján már Franciaországban és Amerikában is alkalmazzák.
A rendezvény családi programmá tette a lóversenyeket. Rengeteg gyerek és fiatal ismerte meg ezt a műfajt a gasztrofesztiválnak köszönhetően – mesélte Horváth Zalán, a Kincsem Park ügyvezető igazgató-helyettese.
A szakértő szerint a hatalmas látogatószámra és fiatal vendégekre gyakran rácsodálkoznak a külföldi partnerek egy-egy nemzetközi futam alkalmával.
Így kezdett hasonló rendezvény szervezésébe például a Paris Longchamp lóversenypálya is, ahol szintén sikereket aratatott a street food és lovi kombinációja.
Még egy olyan városban, mint New York, a Meadowland lóversenypályán is problémát jelent a közönségszervezés és az új generációk bevonása. Ott is a mi tapasztalataink és javaslataink alapján csoportosították a truckokat nagyon pozitív eredménnyel
– tette hozzá Horváth Zalán.
Míg 2015-ben alig 50, idén már több mint száz jelentkező street foodosból állítják össze a rendezvény gasztrokínálatát. Ráadásul a Food Truck Show-t minden alkalommal továbbfejlesztik: 2017-től utcaművészek versenyével, gyerekprogramokkal, zöld játszóházzal is várják a látogatókat.