Itt a vég: már az instant leves is luxustermék

Az új rámen levesek
Vágólapra másolva!
A zacskós és poharas levesek eddig elsősorban olcsóságukról voltak híresek, nem pedig a minőségükről, de ha van rá igény, nyilván lehet ezt drágábban is csinálni. Japánban pedig úgy tűnik, a vásárlók akarják.
Vágólapra másolva!

Ha van valami, amitől a dietetikusok óva intik a fogyasztókat, akkor az az előre elkészített ételek kategóriája. Ezért a zacskós és poharas levesek sem mondhatóak javasolt élelmiszernek, de mivel rendkívül gyorsan lehet belőlük egy tál meleg ételt készíteni, népszerűségük töretlen. Különösen, mivel hagyományosan olcsók, Japánban átlagosan 2-500 forintnyi jenbe kerülnek.

Az új rámen levesek Forrás: Origo

Az instant levespiac egyik nagy ázsiai neve,

a japán Nissin vásárlói igények alapján úgy döntött, eljött az ideje a „minőségibb” verziónak.

A két ízben piacra kerülő leveseket április 11-től kezdik el árulni a többinél mintegy húsz százalékkal drágábban, egyelőre csak a szigetországban.

Börtönből a milliárdokig

Amikor Ando 1958-ban több hónap kísérletezés után feltalálta az instant tésztát, még nem voltak hasonló, percek alatt összedobható ételek. Csak egy kis forró víz kellett, amit bárki rá tudott önteni – nem csoda, hogy előbb Japánban, majd Ázsia többi országában is lendületesen elterjedt. A cége komoly felvirágozását azonban a Cup Noodle, azaz a papírcsészében előre csomagolt verzió hozta el – 1971-ben mutatta be, és ezzel az amerikai piacon is sikert aratott. Innentől az ebédhez tényleg nem kellett más, csak egy kis forró víz.

Ha kíváncsi a legendás cég kalandos történetére, olvassa el korábbi cikkünket is!

Az új levesek fantázianeve „Luxus sűrű cápauszony íz” és „Luxus teknős húsleves íz”. Nevével ellentétben a cápauszonyízű leves

nem tartalmaz valódi cápaszármazékot, csak az uszony zselatinból készült utánzatát.

Viszont a teknősízű levesbe kerül valami, amit teknőspornak neveznek.

A Japan Times beszámolója szerint a gyártó azt ígéri, a luxusleveseket poharanként 1000 mg kollagénnel dúsítják, ettől sűrűbb és bőségesebb lesz az állaga.

A japánok imádják Forrás: Origo

Az eddigi, elsősorban fiatalokból álló célcsoport helyett a Cup Noodles Rich, azaz „gazdag” elnevezésű leveseit a Nissin az idősebb korosztálynak szánja. Ha a vásárlók szeretik majd a luxus készterméket, a cég természetesen más piacokon is megjelenhet vele.