Vágólapra másolva!
Ryo Mukumotónak, aki azt állította, még jövőre sem lesz esélyük a győzelmekre, semmi köze nincs az F1-es projekthez, ezért szerintük nem is kellett volna nyilatkoznia róla.

A Hondánál fejcsóválva fogadták, hogy egy fiatal mérnökük a spanyol Marcának azt mondta, a motorjuk valószínűleg még 2016-ban sem lesz képes nagydíjakat nyerni. Ryo Mukumoto szerint „küzdünk, de még mindig nagy a lemaradásunk, nem tudjuk az erőforrást csúcsra járatni, ahogy a többi csapat képes rá. A mérnökeink körülbelül a teljesítmény 70%-át voltak képesek belőle kinyerni eddig."

Ez a nyilatkozat azért volt meglepő, mert a Honda a McLarenhez hasonlóan igyekezett következetesen jó képet vágni a döcögős szezonkezdethez. A problémák ellenére mindkét fél azt az üzenetet sugározta, hogy bíznak a gyors fejlődésben, Mukumoto viszont szembe ment ezzel a kánonnal. A munkaadója hamar reagált is a nyilatkozatára, amely szerintük „egy állítólag hiteles spanyol honlapon" jelent meg.

A Honda szerint Mukumoto nem mondhatott olyat Forrás: Farkas Péter (Origo)

„Mr. Mukumoto nem dolgozott az F1-es projektünkön, és nem adott interjút a szóban forgó honlapnak, ahogy egyetlen nemzetközi sajtóterméknek sem" – írták a pitpass.com kérdésére. „A tévesen neki tulajdonított idézetek pontatlanok, és szégyenletesnek tartjuk, hogy ilyen inkorrekt módon rá irányították a reflektorfényt. Ráadásul mind ő, mind a Honda dühös rajongói leveleket kapott az eset miatt, ami sajnálatos."

Semmi köze az F1-hez

Az kérdés, hogy a hiteles orgánumok közé sorolt Marca honnan szerezte a nyilatkozatot, Mukumoto azonban tényleg nem dolgozik a Honda F1-es motorján. Viszont a japán cég legígéretesebb mérnökei közé tartozik: 19 évesen állt munkába náluk, és egy alapos kiválasztási folyamatot követően, négyszáz jelentkező közül, alig 22 évesen bízták meg őt egy mini roadster, az S660 fejlesztésének irányításával.

Ezzel ő lett a Honda legfiatalabb projektvezető mérnöke. Az autót négy évnyi fejlesztést követően idén áprilisban dobták piacra Japánban, és azt várják tőle, hogy az utóbbi időben elszenvedett problémák után helyreállítja a cég megtépázott renoméját.

Amelyet az F1-es program kudarcai nem igazán segítenek elő. A McLaren eddig még pontot sem tudott szerezni az idén, és a Honda felháborodása ellenére a Mukumotónak tulajdonított állítások közelebb állnak a közvélekedéshez, mint a cég kitartó, de egyre kétségesebb hitelű hurráoptimizmusa.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!