Nézze meg az első kínai utasszállító repülőgépet!

C919-es repülő Kína Comac
Sanghaj, 2015. november 2. Bemutatják a kínai állami repülőgépgyártó, a COMAC első C919-es típusú utasszállító repülőgépét Sanghajban 2015. november 2-án. A COMAC a hét év fejlesztés és jelentős anyagi ráfordítás eredményeképp létrejött 158 üléses repülőgépmodellel a két legnagyobb repülőgépgyártó vállalat, az Airbus és Boeing légi járműivel kívánja felvenni a versenyt. (MTI/EPA)
Vágólapra másolva!
A C919-es most gördült ki Sanghajban, a tesztrepülések jövőre lehetnek.
Vágólapra másolva!

Kína sok mindenben utolérte már a fejlett nyugati országokat, saját nagy méretű utasszállító repülőgépet azonban még nem készített. Egészen eddig. Sanghajban ugyanis bemutatták a kínai állami repülőgépgyártó, a Comac első C919-es típusú utasszállító repülőgépét.

Forrás: MTI/EPA/FEATURECHINA

A Comac a hét év fejlesztés és jelentős anyagi ráfordítás eredményeképp létrejött repülőgépmodellel a két legnagyobb repülőgépgyártó vállalat,

az Airbus és Boeing légi járműivel kívánja felvenni a versenyt.

A keskeny törzsű gép 39 méter hosszú, és 156-168 utast képes szállítani.

Csak jövőre repülhet először

Az 5555 kilométeres hatótávolságú repülő idén még nem fog repülni, az első tesztrepüléseket csak jövőre tervezik, de a China Daily napilap szerint ezt akár 2017-ig elhalaszthatják. Bár a C919-est Kínában gyártják, külföldi cégek kulcsszerepet töltenek be a rendszerek és a hajtóművek szállításában. Utóbbit például a CFM International készíti, amely az amerikai GE és a francia Safran vegyesvállalata – írja az AFP.

Forrás: MTI/EPA/FEATURECHINA

A Comac eddig 517 darab C919-es gépre kapott megrendelést, szinte mindet belföldi vásárlótól. A külföldiek közül a thaföldi City Airways 10 gépet rendelt meg a múlt hónapban.

Más típusokat is gyártanának

A Comac egy kisebb regionális sugárhajtású repülőgépet is kifejlesztett, az a projekt azonban többéves késésben van. A 78-90 üléses ARJ még mindig a tesztrepülések fázisában van, és hiányzik az amerikai hatóság típusengedélye.

A kínai vállalat egy széles törzsű utasszállító kifejlesztését is tervezi az orosz United Aircraft társasággal. Arról is felröppentek találgatások, hogy Kína egy hajtóműgyár alapítását is tervezi.
Forrás: MTI/EPA/FEATURECHINA
Forrás: MTI/EPA/FEATURECHINA
Forrás: MTI/EPA/FEATURECHINA

Szavazzon!

Ön felülne egy kínai repülőgépre?