2015 utolsó negyedében a közszolgálati csatornák részesedése 15,5%-ról 16,7%-ra nőtt, de az általános szórakoztató csatornák 19,6%-a és a filmcsatornák 10,1%-a is hasonló mértékű – egyaránt 1,1 százalékpontos – emelkedést jelentett 2014 ugyanezen időszakához képest.
A két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub + TV2) együttes részesedése 29,4%-ról 26,2%-ra mérséklődött, a hírcsatornák 3,2%-os közönségaránya 1,1 százalékponttal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban - közölte a Nielsen, de erős a gyanú, hogy ebben nincs benne az M1, amely még nem lézetett 2014 negyedik negyedévében (2015 márciusában rajtolt).
A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 11,6%-os volt, míg a műsorfogyasztás 17,2%-át tette ki. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság" tematikájú műsorokat 2,9%-os sugárzási arányukhoz képest lényegesen nagyobb, 9,7%-os részesedéssel fogyasztották a nézők.
Bár a kínálat 12,5%-át a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok alkották, a nézők tévéfogyasztásából csupán 3,9%-ban részesedtek. A hazai tévézési szokásokról itt olvashat bővebben.