Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa A konyhafőnök zsűritagja, Vajda Pierre, hiszen a műsor simán nyerte az idősávját, és az előző rész délután adott ismétlése is a legnépszerűbb adóvá emelte az RTL Klubot: a 18–49-es célcsoportban 11,4 százalékos közönségaránnyal zárt, ami a napszak legjobbja volt a csatornán. Az esti kiadás 25,6 százalékot hozott, összességében a negyedik legnézettebb műsor lett.
A Coolnak a Hugh Jackman főszereplésével készült Fogságban hozta az este legmagasabb közönségarányát,
a film 7,3 százalékkal zárt, tizedikként pedig a tíz legnézettebb produkció közé is bekerült. A Duna TV-n adott Pierrot bandája viszont keveseket érdekelt, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán a 0,2 százaléka figyelte – a hetvenes nők kedvence, a filmben göndör hajjal domborító Alain Delon így piros nyilat kapott. Mutatjuk mindezt két napszakos grafikonon:
Alább láthatók azok a csatornák is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el, illetve amelyek a legjobban teljesítettek főműsoridőben. Az első oszlopdiagramon meglepetésként szerepel a Nickelodeon, a másodikon pedig ugyancsak váratlan a Discovery megjelenése – itt a Csupasz túlélők című reality húzta fel a csatornát, az 1,7-es átlag fölött 2,1 százalékot hozott.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.