Nem segítettek Ördög Nórának a hírességek

Ördög Nóra
Vágólapra másolva!
December 21-én ismét a Barátok közt volt a magyar nézők kedvence, a 18–49-es célcsoportból 338 ezren figyelték. A korosztály tagjai az Éjjel-nappal Budapest-et és a Dr. Csont-ot is szépen nézték, alapvetően az RTL Klub uralta az estét, a TV2 csak a tízes toplista utolsó négy helyén szerepel. Itt a Tények volt a legnézettebb műsor, 160 ezren követték az ötven év alattiak közül.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Barátok közt-ből ismert Varga Izabella, miután a napi sorozat aktuális adása érdekelte leginkább a ma vizsgált, 18–49-es korosztályt. A produkció és az Éjjel-nappal Budapest nagyjából két és félszeresét hozta a TV2-n eközben futó A Kocka közönségarányának, 20,5, illetve 20,9 százalékon zárt, szemben a vetélkedő 8,1 százalékával. Mutatjuk grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Látható, hogy a TV2 A Kocka idején már a Viasat3-mal birkózott, még úgy is, hogy a tegnapi adásban ismert emberek játszottak, Jakabos Zsuzsa és Kovács Lázár próbálta ki magát versenyzőként. A Viasat3-on ekkor a Télbratyó, majd az Én, a nő és plusz egy fő ment, a legjobb esti közönségarányt azonban a Bad Boys 2 hozta a csatornának, ez 8,2 százalékkal zárt.

A grafikonon az RTL II-t nem ábrázoltuk, a Nielsen méréséből azonban kiderült, hogy az este egyik legrosszabb eredményét az itt adott A nagy svindli érte el,

a sorozatot az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,3 százaléka figyelte

– a főszereplő, Matt Bomer ezért tart lefelé Ördög Nórával a Médialiftben.

A csatornák versenyét nagy fölénnyel nyerte az RTL Klub, 4,7 százalékpontot rávert a TV2-re. A Viasat3 felkapaszkodott a harmadik helyre, maga mögé utasítva a Film+-t és a Coolt is. A Duna TV 2,6 százalékos napi átlagos közönségaránya csak a kilencedik helyre volt elég, a közmédia csatornái közül az M2 is előtte végzett, a Sláger TV pedig éppen befért az utolsó pozícióba.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.