Szombaton az RTL Klub, vasárnap a TV2 gálázott

Wolf Kati
Vágólapra másolva!
A 40. heti nézettségi versenyt a TV2 show-ja, a Sztárban sztár nyerte, a teljes lakosságból 1 millió 420 ezren figyelték a vasárnapi adást. 1 millió fölötti nézőt a Barátok közt tudott még produkálni – hétfőn 1 millió 15 ezer nézőt ültetett a képernyők elé –, a dobogóra pedig felfért még az 1 perc és nyersz! keddi része. A Duna TV a tizenhatodik helyen szerepel először, A hegyi doktor – Újra rendel-lel kapaszkodott fel odáig.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyedül a Sztárban sztár egyik versenyzője, Wolf Kati tart felfelé, miután a műsor megnyerte a hetet, az énekesnő produkcióját pedig mind a zsűri, mind a közönség szerette. A show ellen futó A Karib-tenger kalózai 2 – Holtak kincse értelemszerűen nem ment annyira jól, alig a felét tudta hozni a Sztárban sztár közönségarányának, 15,7 százalékkal zárt 30,9 ellenében. Nézze meg grafikonon is a vasárnap este alakulását:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A grafikonon ábrázolt csatornák között nem szerepel, de a Comedy Centralnak is fontos lehetett a vasárnap, hiszen új vígjátéksorozatot is indított.

A Tesók egyelőre nem rántotta be a nézőket,

az éppen tévézőknek csupán 0,2 százaléka figyelte, ez volt az este legrosszabb eredménye.

Nézettség szempontjából érdekes a szombat este is, hiszen amíg a TV2 a vasárnapot, addig az RTL Klub a szombatot lőtte be saját gyártású show-i számára. Nem meglepő módon itt az RTL vitte az estét, mutatjuk:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A Vigyél el! egyébként az ötödik, a Gyertek át szombat este! pedig a tizennegyedik lett a nézettségi versenyben, ezt alább láthatja. Íme, a 40. hét húsz legnézettebb műsora, ahol minden produkció a legnépszerűbb adásával szerepel:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb heti közönségarányt érte el.

A TV2 megszorongatta az RTL Klubot,

csupán 0,5 százalékponttal csúszott le az első helyről. A Duna TV 6,7 százalékkal a harmadik lett, mögötte az M1 található 4,7 százalékkal. A Film+ egy hajszállal előzte meg a Coolt, ahogyan az AXN és az ATV, illetve az ATV és az M4 Sport között is 0,1 százalékpont a különbség.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.