Fábry viccei nem találják meg a fiatalokat

Fábry Sándor
Vágólapra másolva!
Az új hónap is a Barátok közt-tel indult a legtöbb tévénéző számára, az október 1-jei epizódot 328 ezren figyelték a 18–49-es célcsoportban, ezzel a nap legnézettebb műsora lett. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és az 1 perc és nyersz!, a TV2 először a negyedik helyen szerepel az Ezek megőrültek!-kel. A közmédia produkciói közül csak a Szomszédok jutott be a legjobb tízbe, a tizedik a listán.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyedül Kevin Heffernan tart felfelé, ő a főszereplője és az egyik forgatókönyvírója a Baromi őrjárat című vígjátéknak. A 18–49-es korosztályban ez hozta a Film+-nak a legmagasabb esti közönségarányt, 8,7 százalékot, amivel a film idején a második legnépszerűbb csatorna volt.

Fábry Sándor nem remekelt a Duna TV-n,

A hegyi doktor – Újra rendel után sokan elkapcsoltak: a német sorozat 8,9 százaléka után a Maradj talpon! már csak 4,5-öt hozott, míg Fábryt az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán a 3,6 százaléka figyelte. Ez nem feltétlenül a showman hibája: a közmédia hagyományosan gyenge promóban, csak az tudja, kik lesznek a vendégek, aki folyton a Duna TV-t nézi.

A Cool és a Film+ mellett egy időre a Viasat3 is megelőzte a nemzeti főadót. Mutatjuk grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az RTL II estéjét nem ábrázoltuk, a Nielsen Közönségmérés adataiból azonban kiderül, hogy A bűn hálójában az egyik legrosszabb esti eredményt hozta, 0,2 százalékos közönségaránnyal zárt a vizsgált célcsoportban – a filmben szereplő Michael Douglas ezért tart lefelé Fábryval.

Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el.

A napot 14,1 százalékos eredménnyel nyerte az RTL Klub,

a TV2 3,3 százalékponttal maradt le. A Duna TV 3,1 százaléka csak a hetedik helyre volt elég, a közmédia csatornái közül az M1 is jobban szerepelt, az ötödik pozícióig tornázta fel magát, hajszállal előzve meg a Viasat3-at.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.