Mai Médialiftünkben egyedül Kevin Heffernan tart felfelé, ő a főszereplője és az egyik forgatókönyvírója a Baromi őrjárat című vígjátéknak. A 18–49-es korosztályban ez hozta a Film+-nak a legmagasabb esti közönségarányt, 8,7 százalékot, amivel a film idején a második legnépszerűbb csatorna volt.
Fábry Sándor nem remekelt a Duna TV-n,
A hegyi doktor – Újra rendel után sokan elkapcsoltak: a német sorozat 8,9 százaléka után a Maradj talpon! már csak 4,5-öt hozott, míg Fábryt az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán a 3,6 százaléka figyelte. Ez nem feltétlenül a showman hibája: a közmédia hagyományosan gyenge promóban, csak az tudja, kik lesznek a vendégek, aki folyton a Duna TV-t nézi.
A Cool és a Film+ mellett egy időre a Viasat3 is megelőzte a nemzeti főadót. Mutatjuk grafikonon is:
Az RTL II estéjét nem ábrázoltuk, a Nielsen Közönségmérés adataiból azonban kiderül, hogy A bűn hálójában az egyik legrosszabb esti eredményt hozta, 0,2 százalékos közönségaránnyal zárt a vizsgált célcsoportban – a filmben szereplő Michael Douglas ezért tart lefelé Fábryval.
Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el.
A napot 14,1 százalékos eredménnyel nyerte az RTL Klub,
a TV2 3,3 százalékponttal maradt le. A Duna TV 3,1 százaléka csak a hetedik helyre volt elég, a közmédia csatornái közül az M1 is jobban szerepelt, az ötödik pozícióig tornázta fel magát, hajszállal előzve meg a Viasat3-at.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.