Boggie a Duna TV-t is beénekelte a legjobbak közé

Csemer Boglárka Boggie: "Reggel biztos voltam benne, hogy én nyerek" a dal
Vágólapra másolva!
A 18–59-es célcsoportot az Éjjel-nappal Budapest érdekelte leginkább május 19-én, a korosztályból 537 ezren figyelték. A Duna TV-t megdobta az Eurovíziós Dalfesztivál, a műsor a legjobb tízbe is befért – az Európai Parlament ülése azonban nem mozgatta meg különösebben a nézőket.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Csemer Boglárka Boggie, hiszen nemcsak bejutott az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjébe, de a műsort is beénekelte a legjobb tízbe. Az elődöntő a hatvan év alattiaknál a kilencedik legnézettebb produkció volt, 230 ezren voltak kíváncsiak rá, 10,1 százalékos közönségaránnyal zárt – a Quart közvetítését itt olvashatja róla.

Az este legmagasabb közönségarányát az RTL Híradó hozta 27,5 százalékkal,

Erős Antónia ezért tart Boggie-val. Az egykor igen népszerű telenovellasztár, Gabriela Spanic – aki annak idején az Origónak is adott interjút – ma már nem különösebben érdekes, délután A szerelem foglyai idején nemcsak a TV2, de a Duna TV és a Cool is az RTL fölé ment. Mutatunk mindent grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A fenti grafikonon az is látható, hogy az M1 közvetítése az Európai Parlament üléséről nem igazán hozta lázba a hatvan év alattiakat. Az adás nagyjából 17.15-kor indult, Orbán Viktor 18 óra után szólalt fel, a Ma délután című műsor ezt lefedő rovata, a Most 26 ezer nézője összességében 2,3 százalékos közönségarányt hozott – a teljes lakosságban 2,2-t, ami 52 ezer nézőt jelentett. Az Origo beszámolóját az ülésről itt találja.

Alább láthatja a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elért csatornákat: a napot az RTL Klub nyerte, a Duna TV 5,4 százalékos teljesítménye az ötödik helyre volt elég. A Comedy Central egy hajszállal előzte meg az M3-at, a tízes listát a Story4 zárja.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.