Az Activision Blizzard megállapodott a Facebookkal abban, hogy a játékaikhoz fűződő esportmérkőzéseket a Facebook Live-on élőben közvetíthessék. Az első adást június 16-án lehet nézni, amikor megkezdődik a kétnapos Call of Duty verseny, az MLG Anaheim Open.
A Major League Gaming (MLG) Facebook-oldalán nem csak a meccset lehet nézni, de statisztikák, interjúk, kommentárok, folyamatos állapotfrissítések teszik majd színesebbé az adást.
A döntés logikusnak tűnik: a Facebook épp az élő közvetítések terén szeretne erősíteni, az eSportok pedig hatalmas hajtóerőnek számítanak ezen a területen. Többek közt ennek köszönhető az Amazon által felvásárolt Twitch népszerűsége is.
Ha nemzetet alapítanának, az eSport-nézőké lehetne
a világ ötödik legnépesebb országa, Japánt és Oroszországot is megelőzve.
Nem ritka eset, hogy egy esport-közvetítésre már többen kíváncsiak, mint egy hagyományos sporteseményre. A versenyek helyszínéül szolgáló stadionok ugyanúgy csordultig telnek, mint a legnagyobb focimérkőzéseken. A 2015-ös League of Legends Championship döntőjét 36 millióan nézték, többen, mint a 2015-ös NBA döntőt.
2014-ben az eSport-piac
körülbelül 200 millió dollár bevételt hozott,
a legújabb előrejelzés szerint pedig 2020-ra könnyen valósággá válhat az évi 20 milliárd dollár is.