Több mint háromszázezer hordozott szám

Vágólapra másolva!
Átlépte a háromszázezret azoknak a telefonoknak a száma, melyeket magukkal cipelt előfizetőjük új telefontársasághoz.
Vágólapra másolva!

Az összes magyarországi telefonvonal két és fél százaléka máshol cseng, mint ahogy a telefonszámból következtetni lehetne rá - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) statisztikájából. Az év utolsó napján 316 133 olyan számot tartott nyilván a hatóság, amelyeket előfizetőjük más társasához vitt át. A több mint 12 milliós hazai telefonvonalnak (ebbe beleértendők a vezetékes és a mobil előfizetések is) tehát a 2 és fél százaléka hordozott.

Vezet a vezetékes

A hordozott számok közül 173 ezer vezetékes, 142 ezer pedig mobil - van továbbá több mint kétszáz úgynevezett színes szám is (06-80-as zöld, 06-40-es kék, és ide sorolják a "színtelen" 06-81-es és 06-90-es emelt díjas számokat is), amelyeket átvittek más telefontársasághoz. Érdekesség, hogy bár az országban háromszor annyi mobilszám létezik, mint amennyi vezetékes, mégis ez utóbbinak az előfizetői bizonyultak árérzékenyebbnek - igaz, a hordozott vezetékes számok tulajdonosai zömmel vállalatok, vállalkozások.

A mobilos számhordozás egyértelmű nyertese a Vodafone: az összes elcipelt hívószám 58 százalékát vitték a piros szolgáltatóhoz - a maradékon, az összes hordozott szám kevesebb mint felén osztozik a Pannon és a T-Mobile (a Vodafone-tól elfele - a másik két telefontársasághoz - 21 ezer számot vittek). A számhordozás nyertesének a népszerűsége ugyanakkor csökkenni látszik: a hozott és az elvitt számok aránya 2006-ban körülbelül 2:1 lett - azaz minden két újonnan hozott szám mellett egyvalaki távozik a társaságtól -, míg a számcipelés indulása óta mért összátlag 4:1 volt.

Titkok

Más telefontársaságok hagyományosan nem tesznek közzé adatokat a hozott és vitt számokról, mint ahogy az NHH statisztikája is csak összesítést tartalmaz. Ezért egyelőre nem lehet részletes statisztikát készíteni arról, hogy az ország többtucatnyi, a hordozásban érdekelt telefontársasága miként részesedik a cipelési kedvből. Ám ha lennének is adatok, azok is legfeljebb darabra mutatnák az elhordozott számokat, azt, hogy melyik előfizető mekkora forgalmat bonyolít egy-egy vonalon - azaz mennyi bevételt hoz a vállalatnak -, nem lehetne tudni.