A Pirelli a 2012-es szezonhoz képest lágyabbá tette az idei évben használt gumijait, s a szerkezetükön is változtatott, ami az első hónapokban újabb kihívásokat teremtett a csapatoknak. Közülük nem mindegyik tudott megfelelően alkalmazkodni a változásokhoz, és főleg a Red Bull panaszkodott különösen sokat, mert a nagy leszorítóerőt előállító autójuk hamar elhasználta a gumikat. A csapat tanácsadója, Helmut Marko korábban azt mondta, egyes keverékek egy kört sem bírnának ki az autójukon, ha a versenyzőik a határon vezetnének.
Miközben a Ferrari, a Lotus és a Force India tagjai azt hangoztatták, hogy a Red Bullnak nagyobb figyelmet kellett volna szentelnie a gumik kímélésének az autó tervezésekor, ahogy ők maguk tették, Adrian Newey úgy véli, vetélytársaiknak egyszerűen csak szerencséjük volt a paraméterek meghatározásakor.
"Úgy gondolom, a Lotus és a Ferrari erősen hallatta a hangját, hogy mennyire okosak voltak a télen, amikor számítottak a mindnyájunk által látott helyzetre" - jelentette ki a Servus TV műsorában. "Hogy őszinte legyek, szerintem egyszerűen csak szerencsések voltak, mi pedig kicsit pechesek."
A Pirelli a Brit Nagydíjon történő defektek miatt aztán kénytelen volt változtatni az abroncsokon, és az utána következő kilenc versenyből csak egyet nem a Red Bull, pontosabban nem Sebastian Vettel nyert meg. A gumiszállító részéről azonban kijelentették, hogy nem a változtatásnak köszönhetően tett szert ekkora fölényre a bajnokságot megnyerő csapat.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!