Az új évezredben egyre hosszabbak lettek a Forma-1-es szezonok: míg a korábbi évtizedekben maximum 15-17 versenyből állt egy idény, 2004-ben már 18-at, 2005-ben 19-et raktak be a naptárba, 2012-ben pedig a történelem folyamán először 20-at.
A sportág nagyura, Bernie Ecclestone azonban többször tett olyan kijelentéseket, hogy szívesen látna húsznál is több nagydíjat egy idényben, és akár a huszonötöt sem tartja elképzelhetetlennek. Noha nemrég pont úgy nyilatkozott, hogy húsz verseny éppen elég, újabban a huszonkettőt tűzte ki célnak. "A csapatok talán meg tudnának birkózni huszonkét versennyel" - nyilatkozta a Londonban megjelenő City A.M. újságnak. "Az a lényeg, hogy a megfelelő helyeken legyenek futamok."
A csapatokat viszont így is kimeríti az augusztusi pihenőt leszámítva márciustól novemberig tartó küzdelem. Fernando Alonso panaszkodott is arra, hogy a húsz verseny sok, és célszerűbb lenne néhányat inkább tesztekkel helyettesíteni.
A 2013-as idényben 19 nagydíj lesz, mert New Jerseyben nem állnak jól az előkészületekkel, ezért az utcai helyszín várhatóan csak jövőre, az oroszországi Szocsival együtt debütálhat. Ecclestone Mexikóba, valamint Dél-Afrikába is visszavinné a Forma-1-et, de a közelmúltban több más országban, például Franciaországban, Ausztriában, Portugáliában, Argentínában, Thaiföldön és Görögországban is született terv nagydíj rendezésére.
A versenynaptár természetesen nem bővíthető korlátlanul, egy új helyszín gyaníthatóan csak egy másik rovására kerülhetne be.