Michael Schumacher a 13. helyről rajtolva jött előre egészen a második helyig az első etapjában, de a verseny végén meg kellett elégednie a hetedik hellyel. Azért esett vissza, mert a második etapban túlságosan elkoptatta a gumijait, emiatt be kellett iktatnia egy be nem tervezett második kiállást, és a végén a hatodik fokozat is elszállt a váltójából. Schumacher az első alkalommal Vettel előtt átvágva robogott ki a bokszba, amelyet a sportfelügyelők még vizsgálnak, bár a visszajátszásból úgy tűnt, talán a Red Bull versenyzője is épp ki akart állni, csak vetélytársa döntése miatt gondolta meg magát az utolsó pillanatban.
"Igazán élveztem a 300. versenyemet, jó móka volt azzal a sok csatázással. A végén realistának kellett lenni, pontot szerezni onnan, ahonnan rajtoltam, nem rossz" - nyilatkozta a hétszeres világbajnok. "Elég jól alakult a rajt, egykiállásos stratégiát követtünk. A végén ez nem működött elég jól, ezért úgy döntöttünk, hogy kimegyünk friss gumikért, és támadunk velük. Ha ezt nem tettük volna meg, talán még hátrébb végeztünk volna."
Csapata még szombaton lepte meg Schumachert egy egyedi orrkúppal a 300. versenye alkalmából, az átadáson Bernie Ecclestone is megjelent. Az alkatrészre felírták az összes versenyét
"A második etapom első köreiben harcoltam Ricciardóval és pár másik sráccal, keményen kellett használnom a gumijaimat, ez eldöntötte, hogy újra be kell majd jönnünk" - tette hozzá. "Szerintem helyes döntés volt újra kereket cserélni, és harcolni az utolsó körökben a pozíciókért. De aztán el kellett ezt felejtenem, mert elvesztettem a hatodik fokozatot a váltóból, és szerencsés vagyok, hogy egyáltalán célba értem" - folytatta Schumacher.
A hétszeres világbajnok elárulta, hogy keményen dolgoznak a Mercedes fejlesztésén, Monza után már új alkatrészek fognak bekerülni a W03-ba. "Valószínűleg javul majd az autónk Monza után" - nyilatkozta az Autosportnak. "Eddig nem csináltunk vele túl sok mindent, ez folyamatban van, Monza után érkezik hozzá a következő csomag. Addig azzal kell főznünk, amink van, talán elmondhatjuk, hogy a mostani és az előző pálya nem feküdt az autónknak. Ehhez jön még, hogy a többiek előreléptek, mi meg egy helyben álltunk."
Az Autosport szerint lehetséges, hogy a Lotus dupla DRS-éhez hasonló légellenállás-csökkentő rendszeren dolgoznak a Mercedes gyárban, állítólag Rosberggel már teszteltek is pár ehhez kapcsolódó alkatrészt pénteken.
Rosberg itt épp Ricciardo előtt, de a végén két hellyel mögötte végzett
Rosberget szintén egykiállásos stratégiával indították útnak Belgiumban, de neki is be kellett iktatnia egy második kiállást a verseny vége felé a túlzott gumikopás miatt. Így is feljött a 11. helyre a 23.-ról a rosszul beállított autóval, a pontszerzésről azonban lecsúszott.
"A váltócsere és a miatta kapott büntetés nélkül valószínűleg tudtam volna szerezni pár pontot ezen a hétvégén. Jól rajtoltam, tíz helyet előrejöttem a középmezőnybe. Egykiállásos stratégián voltunk, mert kockázatot kellett vállalnunk annak érdekében, hogy előrébb jöhessünk, de ez végül nem működött, ezért a végén még egyszer be kellett jönnünk a bokszba" - nyilatkozta.