Vágólapra másolva!
A csapat műveleti igazgatója úgy véli, bár jelenleg szoros a mezőny, a következő időszakban fokozatosan növekedni fognak a Forma-1-es csapatok közötti különbségek az eltérő fejlesztési tempó miatt. 

Rendkívül kiegyenlített a Forma-1 idei mezőnye, sok futamon megszokott látvány volt, hogy több autó körökön át egymás mögött vonatozott. A szoros erőviszonyokat jól illusztrálja, hogy az első négy nagydíjon négy különböző alakulat versenyzője nyert, és a három kiscsapat - a Caterham, a Marussia és a HRT - pilótáin kívül mindenkinek van már pontja.

Mindez jelentősen növeli az izgalmakat, hiszen sokan lehetnek esélyesek a győzelemre, és egyetlen bokszutcai hiba vagy a kerékcsere rossz időzítése is végzetes lehet. A Ferrari műveleti igazgatója, Diego Ioverno éppen ezért kiemelte a stratégiák fontosságát.

"Jelentős változás idén, hogy a mezőny nagyon összetömörült. Rendkívül nehézzé vált meghatároznunk a versenyeken az első bokszkiállás időpontját, és szinte lehetetlen, hogy utána ne forgalomba érkezzen vissza az autó" - idézte őt az Autosport. "Tavaly a legjobb autók elszakadtak a többiektől, és úgy tértek vissza a pályára a kerékcseréről, hogy nem volt körülöttük forgalom. Ezt ma már sokkal nehezebb megoldani. Számunkra még nehezebb, mert nem vagyunk annyira gyorsak, mint szeretnénk."

Az Ausztrál Nagydíjon például Lewis Hamilton több másodperccel lemaradt az élen haladó Jenson Buttontól, miután Sergio Pérez mögé tért vissza első bokszkiállását követően, Button pedig Kínában azzal vesztette el a 2. helyet, hogy elhúzódó kerékcseréje után beragadt egy több autóból álló bolyba. A középmezőny csatáit ennél is nagyobb mértékben befolyásolja, ha valakit akadályoznak.

Forrás: Ferrari

A bajnokság következő állomása a Spanyol Nagydíj május 11. és 13. között, amely hagyományosan megnyitja a szezon európai szakaszát, és barcelonai pálya általában hitelesebb képet ad az erőviszonyokról, mint a tengerentúli helyszínek. Részben emiatt azt jósolja Ioverno, hogy növekedni fognak a csapatok teljesítménye közti különbségek, részben pedig azért, mert az első komolyabb frissítések eltérő arányban javítják az egyes autókat.

"Arra számítok, hogy három-négy verseny múlva jobban szétszakad a mezőny. Az élcsapatok meglógnak, mert gyorsabban tudnak fejleszteni, a többiek pedig megtorpannak" - véli a Ferrari szakembere. "Ugyanakkor sokkal bonyolultabb megérteni az idei gumikat, tehát bármi megtörténhet."

A Ferrari egy sor újítással készül a Spanyol Nagydíjra, elsősorban az F2012 oldaldobozát és kipufogóját építik át. Reményeik szerint ezáltal közelebb kerülhetnek az élmezőnyhöz, amelytől becslésük szerint körönként nyolc tizedmásodperc választja el őket.