Megtalálták a búvárok a lezuhant indonéz repülőgép egyik feketedobozát

indonézia, repülőgép-szerencsétlenség
Jakarta, 2021. január 12. Tengerből kiemelt roncsdarabokat vizsgál az indonéz Országos Közlekedésbiztonsági Bizottság szakértője a jakartai Tanjung Priok kikötőben 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe. MTI/EPA/Adi Weda
Vágólapra másolva!
Az indonéz haditengerészet búvárai megtalálták a hét végén a Jáva-tengerbe zuhant utasszállító repülőgép egyik feketedobozát kedden, azt követően, hogy átjutottak az azt borító több tonnányi törmeléken.
Vágólapra másolva!

A légierő főparancsnoka, Hadi Tjahjanto szerint nemsokára rábukkannak a pilótafülke hangrögzítőjére is, amely a közelben bocsát ki jeleket.

A búvárok 23 méteres mélységben leltek rá a gép roncsaira a tengerfenéken.

A haditengerészet egy hajója észlelte a Boeing 737-500 típusú gép feketedobozai által sugárzott erős jeleket. A munkálatokhoz távirányítású robotot is bevetnek.

A szerencsétlenül járt repülőgép roncsainak kiemelésére készül egy búvár a tenger fenekén. Forrás: MTI/AP/Indonéz haditengerészet/-

A helyszínen 3600 ember, 13 helikopter, 54 hajó és 20 kisebb csónak folytatja a kutatást a hajó roncsai és a halottak után.

Mindezidáig egy holttestet sikerült kiemelni, az egyik légikísérőét.

A feketedobozokban rejlő információ kulcsfontosságú ahhoz, hogy kiderüljön mi okozta a szerencsétlenséget. A berendezések a becsapódáskor kiszakadtak a helyükről. A műszereket át fogják adni az indonéz közlekedésbiztonsági bizottságának, amelyik felügyeli a baleset vizsgálatát. A feltárást segíti a szingapúri és az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal is.

Az indonéz repülésbiztonsági bizottság elnöke, Soerjanto Tjahjono, a gép roncsainak állapotát látva,

kizárta azt a lehetőséget, hogy az utasszállító még a levegőben szakadt volna szét.

Hangoztatta, hogy a gép a becsapódás pillanatáig épségben volt, a törmelék egy területen összpontosult, és nem nagyobb körben.

Az első vizsgálatok, a tengerből kiemelt gépalkatrészeken tapasztalt sérülésekből azt állapították meg, hogy a vízbe csapódáskor a hajtómű működött. Műszerei ezen a magasságon is rögzítették az adatokat.

Tengerből kiemelt roncsdarabokat vizsgál az indonéz Országos Közlekedésbiztonsági Bizottság szakértője. Forrás: MTI/EPA/Adi Weda

Az indonéz közlekedési minisztérium kedden arról tájékoztatott, hogy az utasszállító a baleset előtt három nappal kapott légialkalmassági engedélyt. A gép tavaly márciusa és decembere között, a járvány idején nem közlekedett.

A Sriwijaya légitársaság gépe szombaton csapódott a Jáva-tengerbe, fedélzetén 62 emberrel, a járat rossz időjárási körülmények között Jakartából a borneói Pontianakba indult. A felszállást követően négy perccel tűnt el az irányítók radarjáról.