Még a nyár elején nyerte meg a Czysz E1 PC típusú kísérleti electrobike, az elektrocikli a villanyüzemű motorkerékpárok számára rendezett Man-szigeti versenyt. A gép óránkénti 155 kilométeres pályarekordot ért el - ez a benzinmotorosok rekordjának kétharmada, majd néhány hét múlva a Mazda japán autógyár Laguna Seca-i gyári pályáján is diadalmaskodott. Nyergében Marc Miller hivatásos offroad motorversenyző ült.
Ennek nyomán döntött úgy a Remy elektroszerelvény-, az indiai Bajaj autó- és az oregoni Portlandben működő Motoczysz motorkerékpár-gyár, hogy belevág az e-motorkerékpár gyártásába.
A csodamotort Michael Czysz tervezte az általa kiötlött óriási akkumulátorokhoz. Egy eredetileg 990 köbcentis, 200 lóerős verseny-motorkerékpárt épített át úgy, hogy a tank és a motor helyén elférjen a tíz darab, egyenként 8,84 kilogrammos lítium-polimer akkumulátor: összkapacitásuk 12,5 kilowattóra. (Összehasonlításul: a már széles körben használt Primus hibrid kisautóé 1,3 kWh.)
Olajhűtéssel védik a felrobbanástól az akkukat (a Czysz a Man-szigeti pályán)
Ekkora energia tempós elfogyasztása közben a szerkezetet olvadással-gyulladással fenyegető hő keletkezik. Czysz találmánya éppen a hő elvezetése: a légbordás benzinmotorok léghűtése helyett olyan olajhűtést szerelt a gépre, amelyet nem veszélyeztet sem a vízhűtésűeket fenyegető felforrás, sem az azt követő esetleges gőzrobbanás.
A hátsó kereket hajtó egyenáramú 500 voltos elektromotor hajtja, mely permanens mágnes állórészével a Remy-cég remekműve. A száz lóerős motor 330 newtonméternyi nyomatékkal röpíti előre a járművet, miközben az energia 93 százalékát képes meghajtásra hasznosítani (ez a forgatónyomaték autóban is erősnek számít). A hatalmas nyomatéknak köszönhetően nincs szükség sebességváltóra (amely hivatalosan nyomatékváltó), a vezetők egyszerűen a gázfogantyúval szabályozzák a sebességet. A rendszert digital drive-nak, digitális hajtási módnak nevezték el.
A fékezést rekuperációval, azaz a lassuló kerekek forgatta villanymotor áramának visszatáplálásával segítik. A gép minden más eleme is a legkorszerűbb technológia. A rohamosan fejlődő Ázsia közlekedési ipara nem véletlenül csatlakozik minden ígéretes újdonság fejlesztéséhez és hasznosításához: feltehető, hogy az indiai Bajaj sem kizárólag motorkerékpárokat kíván ilyen környezetkímélő erőforrással gyártani.