Megvan, hogy mi okozhatja az e-mail korszakának végét

dolgozó, munkavállaló, illusztráció
Happy young indian business woman entrepreneur using computer looking at screen working in internet sit at office desk, smiling hindu female professional employee typing email on laptop at workplace
Vágólapra másolva!
Noha az e-mail továbbra is nagyon népszerű kommunikációs csatorna a világon, a Z generációval véget érhet az e-mailezés aranykora. A fiatal dolgozók ugyanis már más platformokon kommunikálnak.
Vágólapra másolva!

Igen különös megállapításra jutott a világszerte mintegy 260 ezer embert foglalkoztató Wipro informatikai cég belső kutatása. A cég ugyanis azt tapasztalta, hogy a dolgozóinak 10 százaléka havonta egyszer sem nézi meg az e-mailjeit.

A felmérések szerint elsősorban a Z generáció (az 1995 és 2010 született nemzedék) tagjai kerülik az elektronikus levelezést.

A legfiatalabb dolgozók szerint ugyanis az e-mail egyszerűen nem elég hatékony – írja a New York Post.

A Wipro vezetője, Thierry Delaporte elmondta, a hatékonyság növelése érdekében az Instagramot és a LinkedInt használja a munkatársakkal való kommunikációra. Delaporte hozzátette, a 25 éves kollégákat már nem érdekli az e-mail. Sokkal inkább kommunikálnak Snapchaten vagy más hasonló platformokon.

A Z generációval véget érhet az e-mailezés aranykora Forrás: Shutterstock/Oatawa

Ezzel párhuzamosan a Creative Strategies technológiai kutatócég 2020-ban végzett felmérése rámutatott, hogy

a 30 évnél fiatalabbak körében a Google Docs, a Zoom, valamint az iMessage a leggyakrabban használt kommunikációs eszközök

– messze megelőzve az e-mailt.

Hasonló eredményre jutott a ReWorked 2022-es kutatása. Az ebben megkérdezett 1000 informatikai döntéshozó több mint fele „valós idejű üzleti csevegő alkalmazásokat" (mint a Slack és a Microsoft Teams) részesít előnyben az e-maillel szemben.

Mindazonáltal korai lenne még temetni az e-mailt. A Statista szerint ugyanis

az e-mail továbbra is globálisan elterjedt, és még mindig képes növekedést produkálni.

A becslések szerint tavaly összesen 333,2 milliárd e-mailt küldtek el, és ez a szám 2025-re 376,4 milliárd darabra emelkedhet.