Újabb problémát talált a Boeingeknél a tavalyi katasztrófa légitársasága

Indonézia, repülőgép, Boeing 737-800, Lion Air
A Lion Air Boeing 737-800 plane flies over the Sukarno-Hatta airport in Tangerang outside Jakarta on March 18, 2013. European aerospace giant Airbus will sign on March 18 what would mark one of its biggest orders ever from Indonesia's Lion Air for more than 200 A320 medium-haul jets, business daily Les Echos reported. AFP PHOTO / ADEK BERRY (Photo by ADEK BERRY / AFP)
Vágólapra másolva!
Repedéseket talált két Boeing 737 NG gyártmányú gépénél a Lion Air indonéz légitársaság. Ez a cég volt az, amelynek tavaly október 29-én tengerbe zuhant egy 737 MAX gépe, melyet idén tavasszal az etióp légitársaság hasonló típusú gépének katasztrófája követett. A mostani bejelentés azonban egy körülmény miatt különösen aggasztó.
Vágólapra másolva!

A Reuters az indonéz hatósági közlésre hivatkozva azt írja, hogy a két repülőgép, melyeknél a problémákat észlelték, még nem repült annyit, amennyi az amerikai szövetségi légiügyi hatóság (FAA) előírta kötelező ellenőrzéshez szükséges. Igen valószínű, hogy ezt követően az FAA előírja a légitársaságoknak azoknak az NG-knek az ellenőrzését is, amelyek még nem érték el a 22.600 repülést (egy repülés ebben az esetben egy, a földtől való emelkedést és leszállást jelent).

A repedéseket azoknál az alkatrészeknél találták, amelyek a szárnyakat a gép törzséhez rögzítik.

Az FAA azt kérte a gépek üzemeltetőitől, jelentsenek minden hasonló hibát, és szükség szerint módosítják a kötelező ellenőrzéshez előírt repülésszámot is.

A Lion Air egyik Boeing 737-800-as változata: ez a problmémás MAX-gépeknél korábbi típus Forrás: AFP/Adek Berry

Indonézia polgári repülési főigazgatója azt mondta, nem tervezik a gépek ellenőrzésének szigorítását az FAA irányelvein túl. A Lion Air-nél pedig azt nyilatkozták, nem várták meg a hatósági kötelező ellenőrzés elrendelését, hanem maguktók elvégezték azokat gépeiken.

Az ügyet némileg aggasztóvá teszi, hogy nemrégiben a Southwest Airlines, egy brazil cég, valamint az ausztráliai Qantas és a Korean Air is hasonló repedésekről jelentett.

A Boeing nem kívánta kommentálni ezeket az információkat. Nemrégiben azt közölték: a globális forgalomban álló gépeik közül alig több mint 1000 repült már annyit, hogy azzal teljesítse az úgynevezett ellenőrzési küszöbértéket, és ezek közül kevesebb mint 5 százaléknál találtak problémákat.