Így gyorsítanak a beszálláson London egyik repülőterén

Horizontal
A woman waits with her luggage near the check-in desks at London Gatwick Airport in Horley on April 17, 2010. Millions of people faced worsening travel chaos today as volcanic ash cloud from Iceland, said to be changing in shape and movement, forced countries to extend the duration of their flight bans. AFP PHOTO/Frantzesco Kangaris (Photo by FRANTZESCO KANGARIS / AFP)
Vágólapra másolva!
A kéthónapos kísérlet célja a repülőgépek hatékonyságának növelése. Az indulási kapun szereplő utasításokkal gyorsabb és kevésbé stresszes felszállás lehetséges – írja a The Independent.
Vágólapra másolva!

A szigetország második legnagyobb reptere az északi terminál 101-es kapujánál indította be a kísérletet az Airbus A320-as repülőgépnél. Az elsőbbségi beszállással utazókra nem vonatkozik a sorrend, a többi utasnak pedig

a földi személyzet írja elő pontosan, hogy milyen sorrendben szállhatnak fel a gépre.

London Gatwick repülőtér Forrás: AFP/FRANTZESCO KANGARIS/Frantzesco Kangaris

Ezzel a megoldással akarják csökkenteni a repülőgépek fordulási idejét, vagyis az érkezési majd indulási idő közötti időtartamot, ami kulcsfontosságú mind a repülőtér, mind a légitársaság hatékonyságának szempontjából.

A megszokott beszálláshoz képest az utasok soronként szállnak fel,

a földi személyzet pedig kétsoros helyet hagy ki azért, hogy mindenki kényelmesen elfoglalhassa a helyét, vagyis a 30, 27 és 24 sor utasai szállnak fel elsőként, majd a 29, 26 és 23 sor utasai.

Illusztráció Forrás: Photononstop/Photononstop/Eurasia Press

A reptér számítása szerint ezzel a módszerrel máris tíz százalékkal rövidült a beszállási idő.

Ugyanakkor számos fapados légitársaság, mint az easyJet és a Ryanair plusz díj ellenében biztosít utasainak gyors és elsőbbségi beszállást. Az easyJet szóvivője elmondta, hogy kevés gépük használja a 101-es kaput, és bár nem szeretnék megvalósítani hálózatukban ezt a módszert, megvizsgálják majd a teszt eredményeit, miután az lezárult.