Nagyot kaszáltak, akik elsőként vettek Netflix papírt

Netflix  daredevil
Vágólapra másolva!
A Netflix egyelőre megállíthatatlannak tűnik, és az online műsorsugárzással foglalkozó cég nemrég még a Disney piaci értékét is lenyomta egy rövid időre. Azok pedig, akik elég korán megláttak a lehetőséget a vállalatban, mára akár több mint százszoros hasznot is zsebre tehettek a befektetésen.
Vágólapra másolva!

Ebben a hónapban a Netflix részvényei folytatták az emelkedést, és múlt csütörtökön a vállalat piaci értéke elérte a 152,6 milliárd dollárt. Ezzel pedig aznap, rövid időre, maga mögé utasította a Disney értékét, amely akkor 151,8 milliárd volt – írja a CNBC.

Szerencsés elsők

Ha azonban valaki elég korán, még 2007-ben befektetett a Netflixbe, az mára igen szép összeget kaszálhatott.

A cég streaming szolgáltatásának indulása és 2018 május 25. között egy 1000 dolláros befektetés értéke több mint 108 ezer dollárra emelkedhetett.

Ez pedig több mint százszoros hozam, beleszámítva az osztalékok visszaforgatását is.

Persze meg kell jegyezni, hogy ez a teljesítmény még semmit nem jelez előre biztosan a Netflix papírjának jövőjére nézve. Mi több, a Disney éppen a saját streaming szolgáltatását tervezi elindítani, amivel nézőket szívhat el akár a Netflixtől is.

A Netflix részvényárfolyamának alakulása az elmúlt évben Forrás: investing.com

Nem véletlen, hogy egyes elemzők szerint a Netflix éppen akkor kerülhet bajba, amikor a nagy piaci szereplők komolyan felveszik vele a versenyt. Vannak azonban optimista hangok is, melyek szerint

a Netflix továbbra is hatalmas és rendkívül nyereséges üzletet tud vinni,

a lendületet pedig az idei első negyedéves eredményei is támogatják.

Kitartó erő, fokozódó verseny

A Bank of America elemzője még korábban jelezte, meglátása szerint a Netflix a fokozódó versenyben is sikeres tud maradni, ami jelentős részben az igencsak széleskörű tartalomszolgáltatásnak köszönhető. Nat Schindler úgy számol, hogy

a vállalat előfizetői bázisa évi 8 százalékos bővüléssel 2030-ra elérheti a 360 millió főt.

A legutóbbi negyedéves jelentés szerint a Netflixnek 125 millió előfizetője volt az idei első három hónap végén. Ezzel együtt a cég tavaly közölte, a tervek szerint 7-8 milliárd dollárt költenének 2018-ban saját tartalmak gyártására.