Ruha helyett hajóra költenek az amerikaiak

infláció árak emelkedése vásárlás
People pass a clothes store in Sydney on July 22, 2015. Australian consumer prices rose 0.7 percent in the three months to June official data showed but annual inflation was soft, giving the central bank leeway to lower interest rates. AFP PHOTO / Peter PARKS
Vágólapra másolva!
Tekintve, hogy a világ legnagyobb gazdaságának jelentős részét a belső fogyasztás teszi ki, így igencsak lényeges, hogy miként alakul az amerikai kiskereskedelem. Mostanában azonban furcsa fordulatok álltak be az ország kiskereskedelmi szektorában. A friss adatokból az is kiderül, hogy a terület mely cégei teljesítettek a legjobban az idei első negyedévben, és noha ezek itthon kevésbé ismertek, mégis érdemes odafigyelni rájuk.
Vágólapra másolva!

A kiskereskedelmi vállalatok részvényei ezen a héten komoly pofont kaptak, ahogy számos üzlet kiábrándító első negyedéves eredményeket közölt, köztük olyanok, mint a Macy’s, a Gap, a Kohl’s, a Nordstorm vagy a Target. Jóllehet már eddig is jöttek hírek arról az amerikai plázák válságban vannak, illetve, hogy alapjaiban alakul át a piac, a vezérigazgatók szinte minden vállalatnál kiemeltek egy olyan területet, amely jelentősen hozzájárult a gyengüléshez. Ez pedig a ruházkodás.

A nagy dolgok kelendők

A cégek tehát attól szenvednek, hogy az amerikaiak

a ruhavásárlás helyett inkább másra költik a pénzüket.

Ha pedig megnézzük, hogy mely kiskereskedelmi társaságok érték el a legnagyobb eredménybővülést az idei első három hónapban, akkor arról is tisztább képet kapunk, hogy mire ment el a pénz.

Talán némi meglepetésre, de a fogyasztók sokkal inkább költöttek olyan nagy értékű termékekre, mint autók, hajók, medencék, de előszeretettel építenek otthonokat és rendezik be azokat – idézi a Business Insider a Thomson Reuters vezető fogyasztói kutatóját.

Az elemző a hivatalos adatok alapján össze is állította a kiskereskedelmi szektor legjobban teljesítő vállalatainak listáját. A listavezető MarineMax szabadidő hajók értékesítésével foglalkozik.

A legjobb eredménynövekedési ráták az amerikai kiskereskedelmi szektorban (2016 első negyedév) Forrás: Thomson Reuters I/B/E/S