Az Adidas és a Nike nyomába ered a Puma

Puma
Vágólapra másolva!
Óriási profitcsökkenésről számolt be második negyedéves gyorsjelentésében a német Puma sportszergyártó cég, amely azonban az elkövetkezendő időszakban szeretné csökkenteni hátrányát meghatározó versenytársaival szemben. Erre az új termékek és a megnyert klubok révén komoly eséllyel pályázik a cég.
Vágólapra másolva!

Hatalmas profitzuhanásról számolt be második negyedéves gyorsjelentésében Európa második számú sportszergyártó cége, a Puma. Ugyanakkor a látszat némiképp csalóka, mivel az éves összevetésben 60 százalékkal, 12,6 millió euróra csökkenő üzemi eredmény felülmúlta az elemzők által várt 10,2 millió eurós eredményt.

Az eredmény mellett érdemes néhány pillantást vetni a bevételre is, a 12 havi gördülő adatokat tekintve ugyanis már 5 negyedéve láthatunk csökkenést. A trend lassacskán ugyan, de fordulhat az elkövetkezendő negyedévekben, 2014 egészére már 2,93 milliárd eurós bevételre számítanak az elemzők, az elmúlt 12 hónapban felmutatott 2,89 milliárd euróval szemben.

Forrás: Investor.hu

Mi lehet a fordulat mögött?

A Puma nagy szerepet szán az augusztus 7-én induló kampánynak, amivel a sportszergyártó cég szeretné csökkenteni az elmúlt években összeszedett hátrányát az iparág két nagyágyújával (Nike és Adidas) szemben.

Egy rózsaszín jobbos és egy kék balos csuka az idei nyár sláger terméke Forrás: Puma

Van mire építkezni, ha csak a futball szegmenst nézzük, akkor azt tapasztaljuk, hogy egyre népszerűbb a márka a Puma. A brazíliai foci vébén nyolc csapat is Puma mezben lépett fel, igaz a nyolcaddöntőnél tovább egyikük sem jutott, ráadásul a legnagyobb névnek számító, olaszok már a csoportkörben búcsúztak.

A válogatottak mellett egyre nagyobb szerepe hárulhat a klubfutball terén is a Pumára, az eddigi legnagyobb ügyletüket a londoni Arsenal megnyerése volt. Az ágyúsok ugyanis a 2014/15-ös szezontól Puma mezt öltenek az eddigi Nike-val szemben.

Kulcsszinten az árfolyam

Habár 3 százalékos emelkedéssel indította a mai kereskedést a német parketten a Puma, ennek fele már elolvadt, és már csak 1,5 százalékos pluszt tud felmutatni. A jelenlegi szinteken érdemes lehet figyelemmel követni a papírt, hiszen a 200 eurós szint 2009 óta rendkívül fontos támasznak számít, azaz a jelenlegi szinteken sok minden eldőlhet. Ennek eleste esetén jelentős csökkenés, míg felpattanás esetén egy kisebb emelkedés vehetné kezdetét. Utóbbit egyelőre a csökkenő trend gyengíti.

Forrás: AmiBroker, Investor.hu