Már a héten benyújthatja a Chrysler azokat a dokumentumokat az amerikai tőzsdefelügyelethez, ami a cég tőzsdei bevezetéséhez szükséges. A többségi tulajdonos Fiat, és az amerikai autóipari munkások szakszervezete, a VEBA ugyanis képtelen dűlőre jutni a szakszervezet részvénypakkjának eladási árát illetően.
Sergio Marchinonne, a Fiat vezérigazgatója a Financial Times-nak adott interjújában elmondta, a lépés elkerülhetetlen, hiszen az elmúlt hónapokban folyamatosan tárgyaltak, ám nem sikerült megegyezni az eladási árban. "A piac majd eldönti az árat" - mondta el a vezérigazgató, aki kitért arra is, miszerint a VEBA nem hosszú távú befektető, ezért nekik is érdekük a mihamarabbi monetizálás, vagyis a részvénycsomag jó értéken történő értékesítése.
A Fiat szerint a Chrysler értéke megközelítőleg 4,2 milliárd dollár, ám a VEBA szerint 10,3 milliárd dollárt is ér az amerikai gyártó. A VEBA feltehetően tisztában van azzal, hogy az európai autópiac szenvedése miatt komoly veszteségei keletkeznek a Fiatnak, ahogyan azzal is, hogy a Chrysler (és az amerikai autópiac) szédületes teljesítményt mutat az elmúlt hónapokban, egyre több és több autót sikerül értékesíteni. A Fiat számára így különösen fontos lehet az amerikai autópiac fellendüléséből való minél nagyobb részesedés kihasítása, amivel az európai veszteségek hatásait is jobban mérsékelhetné az olasz gyártó.
Ami a pontos részleteket illeti, nos, az IPO-ra akár már idén, az utolsó negyedévben is sor kerülhet, ám az elemzők szerint vélhetően csak 2014 első negyedévében vezetik be a Chryslert a tőzsdére. A Fiat pedig ennek keretében növelheti az 58,5 százalékos részesedését. A Fiat vételi szándékát elnézve pedig könnyen elképzelhető, hogy az IPO-t követően inkább felfelé, semmint lefelé venné az irányt a Chrysler árfolyama. A Fiat árfolyama viszont ma lefelé vette az irányt, ebben talán annak is szerepe lehet, hogy a cég akár többet is fizethet az amerikai cégért, mint amire korábban a befektetők számítottak.
A Fiat árfolyama (Milánó)