Csak a felniken látszik, hogy ez itt két új C6-os Corvette
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Játsszunk nyílt lapokkal: az új C6-os Corvette igazából nem is új, hiszen 2005-ben mutatkozott be. Hogy most mégis tele vannak vele az autós újságok, annak köszönhető, hogy reszeltek és erősítettek egy kicsit a blokkon, átfésülték a kormánymechanikát és a futóművet, valamint javítottak a beltér kidolgozásán.
Aki szeret és tud főzni, pontosan tudja, hogy néha egy-egy csipetnyi fűszer, öt perccel több (vagy éppen kevesebb) sütés vagy párolás hiányzik ahhoz, hogy tökéletes legyen az étel, amely a legtöbbször megreked annál a fázisnál, hogy "finom, finom drágám, de ettem már jobbat is". Ez a buta példa nagyon jól ráhúzható a 2008-as Corvette-re is, amely ugyan ezután sem fogja reggelire megenni a hasonló kategóriájú Porschékat és Ferrarikat, ám sokkal élvezetesebben vezethető autó lett.
Így néz ki nyolc henger és közel 440 lóerő
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Kezdjük a számokkal: az autó elejében lapuló V8-as alumíniumból készült motor lökettérfogatát 6,2 literesre növelték (a korábbi hatról), aminek köszönhetően a teljesítmény 437 lóerőre, a nyomaték pedig 575 Nm-re emelkedett. Aki végigkísérte a Corvette-ek - az ötvenes évek elejétől, a C1-el indult - pályafutását, nem lepődik meg a fenti tuningolási technikán, a Chevrolet mindig is a méretnövelésből szerette előcsalni a lőerőket. Az egekbe szökő olajár és egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt a GM-hez tartozó márka vélhetően szakít ezzel a trenddel a közeljövőben, és kisebb motorokból hoznak majd ki többet némi technikai trükközéssel, ezért aki szereti a békebeli V8-as motorokat, gyorsan vegye fel a kapcsolatot a helyi márkakereskedővel.
Sokkal igényesebb lett a beltér, új a háromküllős kormány is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Átdolgozták a hatfokozatú kézi és ugyancsak hatgangos automata váltót is, így mindkettővel könnyebben és gyorsabban lehet barangolni a sebességek között. Némileg áthangolták a futóművet, továbbá jelentős mértékben javítottak az autó kormányozhatóságán is. Szó szerint kézzelfogható módosítás, hogy jobb minőségű anyagokkal bélelték ki az autó belterét, kívánságra akár a teljes utastér bőrbevonatot kaphat és ha már itt tartunk, nem szabad elsiklani a krómdíszítések fölött sem. Egy csúcsváltozatba beleülve továbbra sem fognak epegörcsöt kapni az Aston Martinokon szocializálódott olajsejkek, de ha megnézzük a Corvette-ek árcéduláját, akkor nem is kérjük ezt számon, de erről egy kicsit később.