Minek nevezzelek? - Nissan Qashqai menetpróba

Vágólapra másolva!
A Nissan egyszerre három modellel próbálja pótolni a megszűnő Almerát, ebből az egyik a különleges Qashqai. Azt még nem tudni, hogy mennyire jön be ez a taktika, de az újdonság meggyőző.
Vágólapra másolva!

A Nissan egészen újszerű megoldást talált ki arra, hogy miként frissítse fel kínálatát. Az Almera a legrégebb gyerek a kínálatban, normál esetben csak egyszerű modellváltás segíthetne rajta. A Nissan azonban más utat választott, hiszen az Almera megszűnik, helyette három modell is érkezik, amiből az első fecske a Note volt. Az ugye, egy egyterűsített kisautó, mérhetetlen praktikummal, kevés élménnyel. Ideális kicsi családi autó. A következő szülött a Qashqai, kimondhatatlan névvel, a Muranora hasonlító formatervvel, kicsit emelt hasmagassággal, kényelemmel, választható összkerékhajtással. Az utolsó gyermek pedig a Tiida lesz, amely a kettő közötti rést tölti majd ki.

A Qashqai, a gyáriak szerint egy Volkswagen Golf és Toyota RAV4 közötti olyan autó, amely a két kategória között gondolkodó vásárlóknak lesz jó. Nagyobb, mint a egy átlag C-szegmensű autó, de kisebb, mint egy SUV, ugyanakkor személyautós, de mégis az X-Trail hajtását kapta meg. Érdekes koncepció, de nem ők az elsők vele az autógyártás történetében. A Qashqai-t olyan embereknek kitalálták ki, akik valamivel többet szeretnének egy Golf, Corolla, Mazda 3 tudásánál, és szeretnék, ha ez a több a terepes irányzat felé mozdulna el. Manapság sok divatirányzat van, az egyik az, hogy a vásárlók jelentős része terepjáróval, vagy annak látszó tárggyal akar a városban közlekedni. Pedig valójában ezen vevőkör 90 százaléka sosem megy terepre, de a lehetőség biztonságérzetet ad. A Qashqai is erre apellál, hiszen nem terepjáró, de csúszós földutakon, vagy télen, a nagy hóban jól szolgálhat.

Forrás: [origo]

Bár a modell már a Renault-Nissan házasság jegyében született, szerencsére a japánok tartják magukat ahhoz, hogy designban teljesen különböznek. A Nissan vezérelve az, hogy jelentős haszonnal adjanak el autókat, ehhez pedig alapvetően fontos, hogy egyedi, szerethető autókat gyártsanak. Itt nem csak mennyiség, hanem a haszonkulcs is lényeg, amiben a Nissan egészen jól áll. Az egyediség már az autó formája alapján sugárzik, bár ha abból indulunk ki, hogy a Murano még ennél is forradalmibb, akkor lehetne kicsivel vadabb is. Ez azonban a C-szegmensbe készült, ott pedig még nem illik ellőni minden puskaport. A Qashqai így is egy lendületes vonalvezetésű crossover, amely egészen jól mutat a városi forgatagban.
Az egyedisége elsősorban az orrában rejlik, ahol különösen feltűnő jelenség a motorháztetőn végigfutó két púp.

Forrás: [origo]

Szerencsére az autóba beszállva még kellemesebb kép fogadja az utasokat, pedig nincs semmi extra. Csak kellemes tapintású anyagok, és megfelelő összhang az elemek között. Az ülések kényelmesek, igaz ebben a szövet volt a jobb, hiszen a bőr csúszik. A középkonzolon elsőre el lehet veszni, ugyanis a bemutatón található autók felszereltsége mind annyira pazar volt, hogy a rengeteg kapcsoló és rendszer kezelését még tanulni kell, de összességében az ergonómia is rendben van. A csomagtér 413 literes, széles és jól pakolható, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a hátsó futóműben a teleszkópokat kicsit megdöntötték. Az autó térkínálatban tehát többet nyújt, mint egy C-szegmensű autó, sőt minőségben is egészen jó.

Forrás: [origo]

Hazai kémfotón a Nissan Qashqaihttp://www.origo.hu/auto/ujdonsag/20061212kemfotokon.htmlMár gyártják a Nissan Qashqaithttp://www.origo.hu/auto/gazdasag/20061205margyartjak.htmlLehullt a lepel a Nissan Qashqai-rólhttp://www.origo.hu/auto/ujdonsag/20060907lehullt.html