Képes beszámoló a kölni motorkiállításról

Vágólapra másolva!
A kölni Intermoton egyértelmű a távol-keleti motorgyárak dominanciája, egyedül csak a BMW használta ki a hazai pálya előnyeit az európai márkák közül, az olaszok taktikusan a milánói megmérettetésre tartogatják a puskaporukat. Panaszra így sem lehet okunk, ennyi újdonságot már régen mutattak be egyszerre.
Vágólapra másolva!

A nagyközönség számára október 11-én nyitotta meg a kapuit Európa egyik legnagyobb motoros seregszemléjének számító Intermot, amelyet idén Kölnben tartanak. A Rajna partján fekvő Koelnmesse vásárközpont óriási termeit elsősorban a távol-keleti gyárak, illetve a kiegészítőket, ruhákat, tuningalkatrészeket és egyéb motoros felszereléseket gyártó cégek töltötték ki, ugyanis az európai konkurencia jó része a milánói szalonra vár. Kivételnek számít a BMW és az osztrák KTM, nekik azonban kötelező volt a hazai pályán bemutatni az újdonságaikat. Nem egy óriási, de szép és látványos standdal készült az angol Triumph is, amely az új Tigert leplezte le a német nagyérdemű előtt.

Az olaszok közül az Aprilia és Piaggio még a kiutazás fáradalmait sem vállalta, de a Ducati is csak a kötelező minimumot hozta el, az új 1100 köbcentis Multistrada formájában, de ott porosodott a standjuk sarkában egy Hypermotard és egy gyönyörű Desmosedici RR is. A talján vonalat még a Moto Morini és a Benelli képviselte, ez utóbbi egy különleges túraendúrót is megvillantott.

A japán órások szokás szerint hozták a formájukat, mind a Honda, Yamaha, Kawasaki és a Suzuki óriási standokon mutogatta a megannyi újdonságát. Érdekes volt látni, hogy a japán dömping mellé szépen zárkóznak fel a kínaiak, évről-évre egyre több standdal és márkával jelentkeznek, gyakran igen érdekes motorokat felvonultatva.

Forrás: [origo]A Harley-Davidson is egyre komolyabban veszi az európai piacot, erre jó példa, hogy Kölnben egy vadonatúj modell lepleztek le, de számtalan egyéb újdonsággal is készültek. Az új XR 1200-ról annyit érdemes még tudni, hogy egyelőre csak mint prototípus lett beharangozva, a sorozatgyártást a piaci fogadtatástól teszik függővé.

A nagy márkák árnyékában rengeteg ruhákat, tuningalkatrészeket és egyéb kiegészítőket forgalmazó cég is megjelent, a kiállítás egyedüli hátrányaként legfeljebb csak az egy főre eső csinos hostessek alacsony számát lehetne megemlíteni, ebből a szempontból ugyanis alaposan el van kényeztetve a Magyarországról kilátogató motorbarát.

Részletes, márka szerinti modellbemutató hamarosan, addig is egy kis képes összeállítás.