15 mp-cel gyorsabb az új Mazda MX-5 a réginél

Vágólapra másolva!
A hazai közönség a szombaton megnyílt Budapesti Autószalonon láthatta először az új Mazda MX-5-öst, amelynek forgalmazása az év végén kezdődik. Az új generációs kabriónak meglehetősen mostoha gyermekkora volt, ugyanis jó pár prototípusát nyúzták szét a világ minden táján.
Vágólapra másolva!

Az idén bemutatkozott MX-5-ös tesztelése természetesen már jóval korábban, az előző év elején megkezdődött Japánban, hogy utána Európa útjain és versenypályáin folytatódjon a finomítás. Az egyik legkeményebb próbatételt a németországi Nürburgring jelentette, ahol - egyebek mellett - a futóművet, a gumikat és a fékeket próbálgatták. A merevebb karosszériának, erősebb motoroknak, fékeknek és a futómű jól eltalált beállításának köszönhetően több mint 15 másodpercet sikerült lefaragni a köridőből az elődmodellhez képest.

A versenypálya után a közúti tesztelés következhetett Németország kihalt autópálya-szakaszain, ahol az MX-5-ösöket a végsebességük közelében tesztelték. Az európai tesztsorozat ezzel még nem ért véget, mert Németország után egy klasszikus kabriós vidékre, Anglia dimbes-dombos tájaira utaztak a tesztautók, ahol az egysávos kanyargós kis mellékutakon kellett bizonyítaniuk forgalomban.

A kész művet egyébként a Budapesti Autószalonon is meg lehet csodálni a Mazda standján, ám a modell forgalmazása csak az év végén kezdődik. Az új MX-5-ös alapára 5,25 milliótól indul, de az alapmodellek megérkezéséig még márciusig várni kell.