Meghökkentően viselkedik néhány robotpincér egy étteremben

robotpincér, robot, pincér, felszolgáló
In this picture taken on October 26, 2018, a Nepali-made robot waiter delivers food to customers at Naulo restaurant in Kathmandu. - "Please enjoy your meal," says Nepal's first robot waiter, Ginger, as she delivers a plate of steaming dumplings to a table of hungry customers. The poor Himalayan nation is better known for its soaring mountain peaks than technological prowess, but a group of self-taught young innovators are seeking to change that. (Photo by Prakash MATHEMA / AFP) / TO GO WITH Nepal-technology-lifestyle-robot, PHOTOESSAY
Vágólapra másolva!
Négy robotpincér a brit Robotazia étterem fő szenzációi. Az étterem tulajdonosai azonban soha nem cserélnék le az összes emberi felszolgálót gépekre, mert a robotoknak van néhány figyelemre méltó hátránya. A részletekről az Insider számolt be.
Vágólapra másolva!

Amy, Ella, Will és Josh egy étteremben dolgoznak felszolgálóként. Felveszik a vendégek rendeléseit, kedvesen csevegnek velük és felszolgálják a kívánt ételeket. Ebben eddig semmi rendkívüli nincs. A csavar a következő:

a nevezett pincérek időnként elgurulnak, hogy aksijukat feltöltsék.

Robotpincér munkaközben Forrás: AFP/Prakash Mathema

Ők ugyanis robotok, "akik" a Milton Keynes angol városka Robotazia éttermében dolgoznak. Azonban hiába ők az intézmény fő attrakciói, a tulajdonosok, Joy Gittens és Mark Swannell,

felfigyeltek néhány nagyon zavaró hibájukra is,

amelyek miatt biztosan nem válnának meg az emberi munkaerőtől sem.

Elfutnak a vendégek elől, ha azok túl sok ékszert viselnek

A robotok megfordulnak és elgurulnak a sok fém ékszert viselő vendégektől, ennek magyarázata talán az lehet, hogy a jelek visszaverődnek a fémről.

– ecsetelte Gittens.

Robot munkaerő Forrás: Xinhua via AFP/Xinhua News Agency/Guo Cheng

Túl sokat csevegnek

Amynek van egy interaktív funkciója, amely lehetővé teszi, hogy válaszoljon a vásárlók kérdéseire. "Ezt kikapcsoltuk, mert a vendégek soha nem kapnák meg ételeiket, a pincérnőnk ugyanis hajlamos az asztalnál időzni egy végeérhetetlen csevegésre."

A Japánban gyártott robotok sokszor érthetetlen japán kiejtéssel beszélik az angolt.

Amy robotszerű amerikai akcentussal beszél, nem tesz fel kérdéseket, és nem is válaszol, csak annyit mond, hogy "jó étvágyat", majd távozik.

Nem szolgálják ki a vendégeket, ha "éhesek"

Amikor a robotoknak fel kell töltődniük, mindenféle előjel nélkül gyorsan visszavonulnak.
Ha úgy érzik, hogy kezdenek lemerülni, mindegy mit csinálnak éppen (vagy mennyire nagy a forgalom), megszakítják tevékenységüket és elgurulnak feltöltődni. Amy például egy ilyen helyzetben így fogalmazott a vendégeknek:

A robotok bizonyos érzelmek kimutatására is képesek.

Ha például egy vendég túl közel megy hozzájuk, könnyezni kezdenek.

Nem képesek bizonyos alapvető feladatok elvégzésére

A robotok képesek tálcán kiszállítani az ételt, de nem tudják letakarítani az asztalokat.

Azt sem tudják ellenőrizni, hogy egy személy elég idős-e ahhoz, hogy alkoholt vásároljon.

Továbbá nem tudják magukat tisztán tartani és az elemeiket kicserélni. Gittens és Swannell négy embert alkalmaz, minden robothoz egyet, hogy működőképes állapotban tarthassák őket.
Swannell szerint a robotok alkalmazása drágább, mint az emberi felszolgálóké, ami részben a karbantartási költségeik miatt van.

Hiába ilyen népszerűek a robotpincérek, a Robotazia honlapján mégis ez áll: "Az emberek állnak a vállalkozásunk és a vendéglátóipar középpontjában."