Ketchuphiány lehet a gyorséttermekben a járvány miatt az USA-ban

heinz ketchup
Izraelben már nem ketchup
Vágólapra másolva!
Az elmúlt egy évben kialakult, elsődlegesen a koronavírus-járvány okán jelentkező termékhiányok a világ számos szektorát érintik. Például az Origo korábbi cikkében beszámolt a globális chipgyártás nehéz helyzetéről, de érkeztek arról is hírek, hogy az USA-ban a gabonpehely-termékekből is komoly hiány alakult ki. A legújabb hiánycikk a piacon a ketchup, amelyre - a korlátozások ellenére is - egyre nagyobb mennyiségben tartanak a vendéglők és gyorséttermek.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államok egyik nagy élelmiszeripari vállalatát, az H. J. Heinz-t is elérte a világjárvány okozta globális termékhiány problémája, mivel túl nagy a kereslet az ételízesítő iránt, amit a cég nem képes ellátni. A hiány főleg az éttermekben megtalálható kisebb kiszerelésű termékeket érinti, a műanyag palackosokat kevésbé. A globálisan kedvelt márkának a ketchupjából olyan nagy étteremhálózatoknál van hiány, mint például a Long John Silver és a Texas Roadhouse – derül ki a The Wall Street Journal cikkéből.

A Kraft Heinz (anyavállalata a H. J. Heinz-nek) szóvivője nemrég azt nyilatkozta az USA Today-nek, hogy gőzerővel dolgoznak a készleteik növelésén, például úgy, hogy olyan gyártósorokat adnak a termeléshez, melyek révén 25 százalékkal növelni tudják termékeik mennyiségét,

így összesen több, mint 12 milliárd csomagot állíthatnak elő évente.

Illusztráció Forrás: Wikipedia

Az egyébként is magas keresletet az is növelte, hogy az amerikai járványvédelmi központ (CDC) a többször használatos adagolók használatának mellőzését javasolta az éttermek számára.

Az CDC szóvivője elmondta:

Kiderült az is, hogy a kisebb kiszerelések ára 13 százalékkal emelkedett 2020 januárja óta, viszont a többször használatos, tubusos változat ára csökkent.

A Kraft Heinz szóvivője elmondta, hogy a pandémia kitörésének kezdetén már látszódott, hogy a

házhozszállítás fogja átvenni a vezető szerepet az éttermeknél, ezért azoknak a termékeknek a gyártását részesítették előnyben, melyeket az ételkiszállításhoz gyakran felhasználnak.

Ezzel párhuzamosan a kevésbé népszerű termékek gyártását csökkentették, helyettük azokat állították elő, amelyek népszerűbbek, de még így sem képesek kielégíteni a keresletet.