Todt: Hatalmasat hibázott a Ferrari

Vágólapra másolva!
A Ferrari sportigazgatója, Jean Todt bevallotta, talán szólniuk kellett volna Michael Schumachernek, hogy vegyen vissza, és ne harcoljon a dobogós helyekért az évszázad versenyének is kikiáltott Magyar Nagydíjon.
Vágólapra másolva!

Fernando Alonso kiesésével hatalmas lehetőség nyílt meg a Schumacher és a Ferrari előtt, azonban a német versenyző ahelyett, hogy a száradó pályán spórolt volna az intermediate abroncsokkal, és beérte volna a biztos negyedik hellyel, értelmetlen csatába kezdett a dobogós helyekért, mely versenyének végét jelentette.

A többiekkel ellentétben a hétszeres világbajnok kockáztatott, és a száraz pálya ellenére maradt az intermediate abroncsokon. A Ferrari taktikája nem is lett volna rossz, ha Schumacher nem próbálja meg felvenni a harcot először de la Rosával, majd pedig Nick Heidfelddel.

A német versenyző ugyanis értelmetlen harcba kezdett ellenfeleivel, akik a száraz aszfaltra alkalmatos gumikkal nyilvánvaló előnyben voltak vele szemben, és csak idő kérdése volt, mikor mennek el mellette. Ha Schumacher kakaskodás nélkül elengedte volna de la Rosát, akkor talán Heidfeld csak az utolsó körben éri utol, és még az is lehet, hogy megszerezheti a harmadik helyet. Ám ha nem, akkor is nagy valószínűséggel bejön a negyedik pozícióba, ugyanis Barrichello komoly hátrányban volt vele szemben.

Igen ám, de Schumachert elkapta a harci szellem, és mindent megtett azért, hogy megtartsa dobogós helyezését, amit - mint utólag kiderült - nem kellett volna. Három körrel a futam vége előtt összeütközött Heidfelddel, és feladta a küzdelmet.

Jean Todt, a Ferrari sportigazgatója egy héttel a történtek után bevallotta, magát is hibásnak érzi Schumacher kiesése miatt, ugyanis szólnia kellett volna versenyzőjének, hogy vegyen vissza.

"Nem akartuk megzavarni, de látva a történteket, talán javasolnunk kellett volna neki, hogy vegyen vissza. Azonban így utólag már okos az ember" - magyarázta Todt. "Sokkal drasztikusabban is csökkenthettük volna a különbséget, azonban most egy versennyel kevesebb lehetőségünk van a felzárkózásra, és a pontkülönbség szinte semmit nem változott."

"Mindezek ellenére nem vagyunk elkeseredve. Túlságosan lassúak voltunk a verseny elején, aztán, mikor kezdett felszáradni a pálya, újra erőre kaptunk. Utólag azonban mindig könnyű okosnak lenni. Ez a versenyzés, és el kell fogadnunk, hogy most hibáztunk. Szólnunk kellett volna Schumachernek, hogy vegyen vissza, és ne harcoljon a dobogós helyekért."

Bár Schumacher idő előtt feladta a küzdelmet, Kubica kizárásával felugrott az egy pontot érő nyolcadik helyre, így öt versennyel a szezon vége előtt 10 pont a különbség közte és a listavezető Alonso között az egyéni pontversenyben, míg a Ferrari hét pontra megközelítette a Renault-t a konstruktőrök bajnokságában.