Előzetes: Német Nagydíj

Vágólapra másolva!
Ha csak az elmúlt versenyeket vesszük alapul, akkor a Német Nagydíjon is a Ferrari és a Renault szállhat majd harcba a győzelemért.
Vágólapra másolva!

Azt követően, hogy a Ferrari és a Bridgestone fantasztikusan teljesített az elmúlt két versenyen, nagy kérdés, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjon miként fognak szerepelni.

A Ferrari két héttel ezelőtt a Francia Nagydíjon csapást mért a Renault-ra, akik a hétvégén mindent megtesznek majd azért, hogy visszavágjanak, és elvegyék Michael Schumachertől a győzelmet a hazai versenyén.

Bár a szezon első felében a Michelinnél volt az előny, az elmúlt versenyeken úgy tűnik, hogy a Bridgestone átvette az irányítást. A japán gárda puhább keverékei szemmel láthatóan fekszenek Michael Schumacher vezetési stílusának, míg a Renault talán túlságosan óvatos a gumiválasztással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Bridgestone technikai előnyben van-e a Michelinnel szemben, vagy esetleg abból fakad a kettejük közti teljesítménykülönbség, hogy míg a Ferrari eredményesebben választja ki a hétvégén használni kívánt keverékeket, addig a Renault rendszerint félrenyúl.

Az elmúlt héten bombaként robbant a hír, miszerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) betiltja az élcsapatok által előszeretettel használt ellensúlyos lengéscsillapítókat, melyek azt a célt hivatottak szolgálni, hogy minden körülmények között - különös tekintettel az éles kanyarokban, ahol az autók ráhajtanak a rázókőre - egyenletessé tegye az autó tapadását.

Egyes nem hivatalos források szerint a Renault használta először a trükkös lengéscsillapítókat a Forma-1-ben, melyet később a Ferrari, a Red Bull Racing, és legutóbb a McLaren is kifejlesztett.

Szakértők szerint a Renault kerülhet a legnagyobb hátrányba az eszköz betiltásával, ugyanis a franciák már ennek a rendszernek az ismeretében alkották meg az R26-os modellt, mely teljes mértékben kiaknázza a trükkös lengéscsillapító lehetőségeit, mellyel hatékonyabbá válnak a Michelin abroncsok. Elemzők szerint a Renault körönként akár 3-4 tizedmásodpercet is veszíthet az eszköz kiiktatásával, ám arról eddig senki nem beszélt, hogy ellenfeleik teljesítményére milyen hatással lesz a rendszer elvesztése.

Visszatekintő

Azt követően, hogy az edzéseken parádézott, Kimi Raikkönen szerezte meg az első rajtkockát a tavalyi Német Nagydíjon. A finn versenyzőnek azonban szerencséje volt, hiszen már-már úgy tűnt, hogy Montoya megkaparintja a pole pozíciót, ám a kolumbiai az utolsó sikánt csúnyán elnézte, és a gumifalba csapódott, így csak a mezőny végéről kezdhette meg a futamot. Button a Hondával a második helyen landolt, akit a gyorskörén hibát vétő Alonso és Fisichella követetett. Az ötödik Michael Schumacher volt.

A mezőny elrajtolt, Raikkönen megtartotta vezető helyét, miközben Button visszaesett a negyedik pozícióba. Az első kanyar azonban megtréfálta a versenyzőket. Szato hátulról eltalálta Webbert, aminek következtében eltörött a Williams felfüggesztése. A kalamajka következtében többen is letértek a pályáról, melyből Montoya profitált a legtöbbet, ugyanis az első kör végén már a tizenegyedik helyen tanyázott.

Raikkönen az első kiállását megelőzően négy másodperccel vezetett Alonso előtt, mikor a 22. körben kilátogatott szerelői közé. Mivel Montoya csak öt körrel később szánta el magát a kiállásra, újabb helyeket tudott előrelépni, így nem sokkal később az ötödik pozícióban találta magát.

Sokan már Raikkönen győzelmére készültek, ám a finn pilóta alatt a 36. körben egy hidraulikus probléma miatt megállt a McLaren, így Alonso könnyedén átvehette a vezetést. A Ferrari versenyzői rohamosan kezdtek veszteni sebességükből, ugyanis a Bridgestone abroncsok elfogytak. Ennek következtében Button elment mellettük, míg Montoya remek stratégiájának köszönhetően felugrott a második helyre.

A 2005-ös Német Nagydíj végeredménye:

1. - Alonso - Renault (M) 1h26:28.599
2. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 22.569
3. - Button - BAR-Honda (M) + 24.422
4. - Fisichella - Renault (M) + 50.587
5. - M.Schumacher- Ferrari (B) + 51.690
6. - R.Schumacher - Toyota (M) + 52.242
7. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) + 52.700
8. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 56.570

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:14.873

Időjárás

A meteorológusok előrejelzése szerint a hétvégén meleg lesz az idő, ám szórványos esőzések várhatók. A pénteki szabadedzéseken, illetve a szombati időmérőn is eleredhet az eső, noha mindkét napra 30 fok feletti hőséget mondanak. A verseny napján napos, meleg idő várható, eső nem valószínű.

Abroncsok

A Bridgestone vélhetően mindent megtesz majd annak érdekében, hogy megszerezze zsinórban harmadik futamgyőzelmét, és ha az ellensúlyos lengéscsillapítók valóban hátrányt jelentenek a Michelines csapatoknak, akkor a japánok komoly előnyre tehetnek szert az elkövetkezendő versenyeken. A Ferrari valószínűleg ismét a puhább keverékeket fogja választani, míg a franciák szokásukhoz híven óvatosak lesznek a gumiválasztáskor.

Stratégia

Németországban komoly hátrányt jelent a rajtnál, ha a pálya piszkos oldaláról kell indulni, így az első sor nem feltétlenül jelent előnyt, főleg, ha a második helyről beszélünk. A kvalifikációs edzés most is kulcsszerepet kap, így a pole pozícióért harcoló versenyzők vélhetően kevés üzemanyaggal kezdik majd meg a futamot. Azonban azok, akik a rajtrács középső-hátsó régiójában foglalnak helyet, könnyedén előre ugorhatnak a vasárnapi futamon, ha egy hosszabb első etapot terveznek. Mindent egybevéve azonban a két kiállásos stratégia lesz a legnépszerűbb.

Összegzés

A hétvége nagy kérdése: Ferrari, avagy Renault? A bajnokság élén álló két csapat komoly csatát vív majd egymással a győzelemért, ám a verseny végkimenetele nagyban függ majd attól, melyik gumiszállító végzett jobb munkát az elmúlt héten megrendezett teszteken. Ha a Michelin nem tudott javulni, a Ferrari viheti el a pálmát, de ha a franciák kitaláltak valamit, visszavághatnak a hazai versenyükön elszenvedett vereséget követően.

A Ferrari és a Renault mögött a McLaren valamint a Toyota között bontakozhat ki küzdelem, míg érdemes lesz megfigyelni, mire lesz majd képes a Super Aguri a hétvégén debütáló, vadonatúj karosszériájával.