Alonso hazájában verné meg Schumachert

Vágólapra másolva!
Fernando Alonso úgy gondolja, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjon a Renault visszatér nyerő formájába, és Michael Schumacher hazai versenyén csapást mérhet az egyre jobban fenyegető Ferrarira.
Vágólapra másolva!

Bár a francia gárda fantasztikusan kezdte az idei évet, a Ferrari az elmúlt két versenyen nem talált legyőzőre. Michael Schumacher az Amerikai-, illetve a Francia Nagydíjon is győzelmet aratott, mellyel 17 pontra csökkentette a különbséget a bajnokságban a listavezető Alonsóval szemben.

Mindezek ellenére a világbajnoki cím birtokosa nem aggódik, ugyanis véleménye szerint a Renault ismét visszatér nyerő formájába, és ha minden a tervek szerint halad, akkor hazai versenyén lecsaphat a Ferrarira.

"Fontos, hogy minden egyes versenyen megverjük Michaelt - nem csak a Hockenheimringen" - mondta Alonso. "Tudjuk, hogy a bajnokság szempontjából most mindennél fontosabb, hogy a két Ferrari előtt végezzünk. Azonban ha Németországban győzni tudnánk, akkor az több lenne számunkra, mint tíz pont, hiszen lélektani előnybe kerülnénk. Ugyan minden versenyen a győzelemre hajtok, a hétvégén még keményebben fogom nyomni, hogy én állhassak fel a dobogó legmagasabb fokára."

Egyesek szerint a Ferrari a Bridgestone gumik remek teljesítménye miatt került előnybe, ám Alonso úgy gondolja, hogy a Michelin az elmúlt két versenyen elszenvedett veresége után ismét magára talált.

"A gumiháború kellős közepén vagyunk" - magyarázta. "A Michelin és a Bridgestone keményen csatát vív egymással minden egyes versenyen. Fantasztikusak az abroncsaink, és a Michelin extra teljesítményt ad nekünk, ezért is vezetjük a bajnokságot. Magabiztosan várom a szezon második felét, ugyanis véleményem szerint idén is bajnok lesz a Michelin."

"Erősen kezdtük az idei évet, és szerintem úgy is fogjuk befejezni. A Renault készen áll a kihívásra."

Bár a franciák szemmel láthatóan magabiztosan várják a folytatást, az elmúlt héten a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tiltólistára helyezte saját fejlesztésű ellensúlyos lengéscsillapítójukat, amely használata szakértők szerint körönként akár 3-4 tizedmásodpercet is hozott nekik.

Bár a Ferrari és több élcsapat is használta a mechanikai rendszert, bennfentesek szerint a Renault kerülhet a legnagyobb hátrányba az eszköz betiltásával. Azonban, hogy mi az igazság, azt csak a hétvégén fogjuk megtudni...