A biztonságon spórol a Seat

Vágólapra másolva!
A Seat az EuroNCAP töréstesztek elvégzése után kiemelte a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzést a León alapfelszereltségéből.
Vágólapra másolva!

Csakis anyagi okokból történhetett meg az, amelyre az EuroNCAP igazgatója, Claes Tingvall szerint eddig nem volt példa. A Seat ugyanis a töréstesztek elvégzése után módosított a León biztonsági felszereltségén, és kivette a biztonsági öv bekapcsolására figyelmezető jelzőrendszert a 2006 év végétől gyártott autókból.

Az EuroNCAP tesztjein a törési tulajdonságok mellett a végső értékelés során figyelembe veszik azt is, hogy az autó milyen kiegészítő biztonsági felszereltséggel rendelkezik. Ilyen például a Seat által mellőzött eszköz, vagy a gyermekülés rögzítéséhez használható Isofix pontok, és azok helyének jelölése.

A Seat León töréstesztjét 2005 novemberében végezte el az EuroNCAP, amikor a típusban még szériafelszereltség volt az öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer. Az autó akkor négycsillagos minősítést kapott, a felnőtt utasok védelmének értékelésére pedig összesen 32 pont járt, amelybe a figyelmeztető jelzés plusz két ponttal számított bele.

Az öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés meglétét azért értékeli külön a szervezet, mert ha az öv nincs bekapcsolva, a legtöbb autóban baleset során nem lépnek működésbe olyan másodlagos életmentő berendezések, mint például a légzsákok. A témában készült felmérések szerint, a figyelmeztető jelzésnek azért is nagy szerepe van, mert az övet elhagyó utasok az általában rendkívül zavaró jelzés hatására inkább bekötik magukat, míg jelzés nélkül nagyobb az övet nem bekötő utasok száma.

Az EuroNCAP elnöke, Claes Tingvall, a szervezet honlapján közzétett sajtóközleményben elmondta, hogy elégedett az Opel Corsa és a Ford S-Max eredményeivel, ám csalódottan vette tudomásul, hogy a Seat milyen döntést hozott a biztonság rovására.

Elmondta továbbá azt is, hogy tudomása szerint ez a első olyan eset a töréstesztek történetében, amikor egy gyártó utólag módosít a már minősített autó biztonsági felszereltségén, és ezzel kapcsolatban a szervezet figyelmezteti. Tingvall reméli, hogy a Seat megfontolja a figyelmeztetést, és a gazdasági szempontok helyett a biztonságot helyezi előtérbe a Leónnal kapcsolatban.

A Seat León továbbra is négycsillagos, ám az EuroNCAP adatbázisában módosította a típus tesztjéről készült bizonylatot, bejelölve rajta a változást.