Váradi József: A Wizz Air megelőzi a Malévot

Vágólapra másolva!
Váradi József vezérigazgató szerint egy-két hónapon belül a Wizz Air válik Magyarország legnagyobb légitársaságává. A [origo] és a manager magazin vendégeként Váradi elmondta, hogy mitől olcsó a fapados, és hogy 200 kiló felett kell-e plusz jegyet vásárolni.
Vágólapra másolva!

- Igaz, hogy a repülőgép biztonságosabb, mint egy autó? (methodman666)

- Igaz, minden statisztika ezt mutatja. Például tavaly repülőgép-balesetekben meghaltak száma az egész világon megegyezik a magyarországi autóbalesetek halálos áldozatainak számával.

- Hogy éri meg egy légitársaságnak ezekkel az alacsony árakkal repülni (például Amsterdam 60 forint)? (Lóvé nincs má!)

- Azért alkalmazzuk ezt az árpolitikát, mert ösztönözni kívánjuk az utazni vágyókat arra, hogy minél korábban foglalják le jegyeiket, minél alacsonyabb árakon. De nyilvánvalóan egy járat bevétele nem csak az akciós jegyekből áll. Például akik néhány nappal az utazás előtt foglalnak, azok lényegesen többet fizetnek egy jegyért.

- Igaz, hogy azért olyan olcsók a jegyek, mert a szervízelésen spórolnak? (petik katalin)

- Ez nem igaz. A költséghatékonyság több tényezőből fakad, de a vállalat üzemeltetési színvonala kompromisszum-mentes és összevethető bármely vezető légitársasággal a világon. A hatékonyság a fiatal flottából, az olcsóbb és hatékonyabb repülőtérválasztásból, az interneten keresztüli értékesítésből, és hatékony szervezeti megoldásokból fakad.

- Mitől ilyen olcsó egy fapados? Vagy mondhatjuk inkább azt, hogy a hagyományos repülés indokolatlanul drága? (korda gyuri bá)

- A Wizz Air egy székre vetített költsége körülbelül harmada a hagyományos légitársaságok költségeinek, így körülbelül harmadannyi áron tudjuk árulni jegyeinket átlagosan.

- A járatok miben különböznek, az egyéb társaságok gépeitől, mert valami különbségnek kell lenni, amiért olcsóbb. (sipy_smile)

- Új gépek, nagy gépek, olcsó repülőterek, internetes helyfoglalás, hatékony szervezet.

- Hogy tudták megoldani, hogy Amszterdamba 0 forintos promóciós jegyeket kínálhassanak? Mi már le is foglaltunk. (Giorgio1977)

- Az a célunk, hogy minél jobban feltöltsük járatainkat. Ez bizonyos időszakokban, főként télen azt kívánja, hogy akár 0 forintért áruljuk a jegyeket.

- Az emelkedő olajárak miatt mennyire kell felemelni majd a jegyárakat? (korda gyuri bá)

- Reméljük, hogy egyéb más költségtételeken elért megtakarításaink fedezni tudják az olajár emelkedését, és nem kell az utasokra áthárítani ezt a terhet.

- Hány utassal számol idén a légitársaság? A Sky Europe ellenség, vagy inkább csak rivális? (korda gyuri bá)

- Ebben az évben több mint 3 millió utast fog szállítani a Wizz Air. Senkit nem tekintünk ellenségnek, ugyanakkor azt gondoljuk, hogy mivel a Wizz Air működik a leghatékonyabb költségstruktúrával Közép-Kelet-Európában, így bárkivel szemben versenyképesek vagyunk.

- Elemzők szerint hosszú távon Európában legfeljebb három fapados élhet meg. Ön szerint a Wizz Air köztük lesz? (korda gyuri bá)

- Igen, azt gondoljuk, hogy a Wizz Air Közép-Kelet-Európa piaci vezető szerepével az európai porondon tud maradni hosszútávon.

- Ön szerint megtörténhet, hogy egyszer a fapadosok végleg kiszorítják a hagyományos társaságokat? (korda gyuri bá)

- Néhányat bizonyosan.

Fotó: Fábián Évi
"80 százalékos töltöttséggel üzemelnek járataink"

- Lehetséges, hogy előbb utóbb átveszik a Malév helyét a magyar légiközlekedésben? (éjjeli csend)

- Egy-két hónapon belül a Wizz Air válik Magyarország legnagyobb légitársaságává, több utast fogunk szállítani, mint a Malév. Ezek után mindenki levonhatja saját következtetését.

- Tervezik tőzsdére vinni a céget? (petik katalin)

- A közeljövőben nem, ez körülbelül 2-3 év múlva lehet esedékes.

- Mennyit ér jelenleg a cég? (Duke)

- Reméljük sokat :)

- A cég milyen tulajdon?? (bika83)

- A cég több mint 50 százalékban európai uniós tulajdonban van, kevesebb mint 50 százalékban amerikai.

- Hány százalékos körülbelül a növekedési üteme a társaságnak? (éjjeli csend)

- 2005-ben több mint kétszeresére nőtt a légitársaság utasforgalma. 2006-ban több mint 50 százalékkal növekedünk.

- Jobban járnak-e nagyobb kapacitású gépekkel? Gondolok itt arra, hogy megéri-e már most, vagy csak később majd önöknek az új Airbusok hadrendbe állítása? (higusz)

- Már jelenleg is 80 százalékos töltöttséggel üzemelnek járataink átlagosan, így a nagy gépek flottába állítása csak a költségelőnyünket javítja versenytársainkkal szemben.

- Zuhant már le repülőgépük? (Agee09)

- Nem, még csak balesetünk sem volt.