Már nem kell kikapcsolni a kütyüket a repülőn

kindle, ipad, olvasás a repülőn, illusztráció
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban már felszálltak az első olyan utasszállító gépek, amelyeken nem kell kikapcsolni fel- és leszálláskor az elektronikus szórakoztató eszközöket. Vannak azért kivételek.
Vágólapra másolva!

Múlt pénteken a JetBlue és a Delta elsőként engedte meg utasainak, hogy fel- és leszálláskor bekapcsolva hagyják táblagépeiket és okostelefonjaikat – írja a Jaunted. Az engedményt az új amerikai szabályozás és az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) kiadott engedélye tette lehetővé. Példájukat más légitársaságok is követik, ha megkapják az engedélyt.

Nem kell abbahagyni az olvasást Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

A korábbi szabályozás szerint az utasoknak ki kellett kapcsolniuk minden elektronikus készüléküket a repülőn, amíg az el nem érte az utazási magasságot. Erre azért volt szükség, hogy – a korábbi feltételezések alapján – elkerüljék az interferenciát a repülőgéppel. Ezek a félelmek azonban a legutóbbi vizsgálatok szerint alaptalanok voltak, ezért enyhítettek a szigoron.

Az új szabályozás lehetővé teszi a kisebb elektronikus eszközök – okostelefonok, táblagépek, e-olvasók és játékkonzolok, iPodok - használatát a fedélzeten akkor is, ha gép még nem érte el az utazómagasságot. A hang- és adattovábbítást lehetővé tevő kommunikációs lehetőséget azonban le kell kapcsolni (repülő üzemmód), és egyéb korlátozások is vannak. A nagyobb eszközöket, például laptopokat továbbra is ki kell kapcsolni az utazási magasság eléréséig. A konkrét fel- és leszállási művelet alatt az engedélyezett eszközöket az utas előtti ülés háttámláján lévő tartóba kell helyezni.

Ha a társaság fedélzeti wifit szolgáltat, akkor azt is lehet használni, valamint a rövid távolságú kapcsolatot lehetővé tevő Bluetooth is engedélyezett, például egy ilyennel felszerelt billentyűzet használatára. Amint azonban arra a Wall Street Journal cikke felhívja a figyelmet, a fedélzeti wifi esetében nem minden légitársaság tudja azt szolgáltatni a 10 ezer lábas (3048 méter) magasság elérése előtt. Ez attól függ ugyanis, hogy milyen technológiával kínálják ezt a szolgáltatást.