Kedvelik a szlovákiaiak Magyarországot

szálloda, velence, Velence Resort and Spaa wellness szálloda, hotel
Vágólapra másolva!
Dinamikusan nő a Szlovákiából érkező turisták száma, 2012 ebből a szempontból rekordév volt a Magyar Turizmus Zrt. online hírlevele szerint.
Vágólapra másolva!

A társaság a KSH előzetes adatai alapján ismerteti: tavaly 118 009 Szlovákiából érkező turista összesen 261 829 vendégéjszakát töltött magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számát tekintve 11,9 százalékos, a vendégéjszakákat tekintve pedig 10,8 százalékos növekedés az előző év adataihoz képest.

A vendégéjszakák száma 2005 óta több mint 2,5-szeresére emelkedett, 2012-ben első alkalommal lépte át a 250 ezres határt. A dinamikus fejlődést a gazdasági válság sem törte meg, sőt, a korábbinál erőteljesebb fejlődés mutatkozott a 2008 óta eltelt időszakban.

A szállodai elhelyezést igénybe vevő szlovák turisták száma a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint növekszik. A látogatók összes vendégéjszakájának 75 százaléka realizálódott szállodákban. A szállodák összesen 195 199 szlovák vendégéjszakát regisztráltak, ami még erőteljesebb, 14,5 százalékos növekedést jelent.

Forrás: MTI/H. Szabó Sándor
Képünk illusztráció

Szlovákia Magyarország 13. legfontosabb küldőpiaca. Északi szomszédaink 2012-ben a harmadik negyedév végéig összesen 69,099 milliárd forintot költöttek el Magyarországon, 20,6 százalékkal többet, mint 2011 azonos időszakában.

A turisztikai céllal érkező látogatók költése 2012. szeptember végéig 18,526 milliárd forint volt, 46,6 százalékkal több, mint 2011 hasonló időszakában. Míg a 2011-es adatok szerint az összes látogatón belül 22,1 százalék volt a turisztikai céllal érkező látogatók kiadásainak aránya, 2012 harmadik negyedévének végén már 26,8 százalék.

A több napra Magyarországra látogatók közül a legnagyobb számban a nyugat-dunántúli, a közép-dunántúli, az észak-magyarországi és a balatoni régióba, valamint Budapestre érkeznek. A legfontosabb motivációk között van egy 2011-ben végzett felmérés szerint a rokonok és barátok meglátogatása (46,2 százalék), az üdülés (30,2 százalék) és az egészségturizmus (6,9 százalék). A turisztikai termékek közül pedig az élményfürdőzés és wellness, valamint a bor és gasztronómia a legkedveltebb a tapasztalatok szerint.