A kudarcok után forgalomba áll a Boeing álomgépe

Boening 787 Dreamliner
Vágólapra másolva!
Több mint három év késéssel a Boeing hétfőn leszállítja egy japán légitársaságnak legújabb utasszállító repülőgépét, a 787-es Dreamlinert.  Ez az első olyan nagy testű repülőgép, amely súlyának több mint felét kompozitanyagok adják, és versenytársaihoz képest 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
Vágólapra másolva!

A Washintgon állambeli Everettben ünnepélyes keretek között adja át az amerikai repülőgépgyártó, a Boeing a legújabb utasszállító repülőgépét, a 787-es Dreamlinert - számol be a brit BBC internetes oldala. Az új típust eredetileg 2008-ban helyezték volna forgalomba, de az átadás sorozatos kudarcok miatt többször is csúszott. Legutóbb, a januári tesztrepülésen során tűz ütött ki a fedélzeten. A gép a tervek szerint szerdán érkezik majd meg Tokióba, a vásárló japán All Nippon Airwayshez.

A Boeing 787-es szénszálakkal megerősített műanyagból épül fel, ennek köszönhetően a gép könnyebb és ezzel mintegy 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint a hasonló kapacitású repülőgépek. A Boeing azt tervezi, hogy 2013-tól havonta tíz darabot készít majd ebből a típusból.

A Dreamliner készítésénél fellépő problémák és a folyamatos csúszások megtépázták a Boeing hírnevét, a sikeres bevezetéssel most ezt állítanák helyre. Becslések szerint a Boeing már 32 milliárd dollárt költött a repülőgépre.

Forrás: AFP

A kétfolyosós, széles törzsű gépet az iparág eddigi legnagyobb ablakaival szerelték fel, magasabb lesz az utastér páratartalma, ezáltal tisztább a fedélzet levegője is. Iparági elemzők szerint a 787-es technológiai áttörést jelent, mert ez az első olyan nagy testű repülőgép, amely kompozitanyagokból épült, ezáltal kevesebb üzemanyagot használ, mint a többi gép. A japán légitársaság szerint a gép 52 százalékkal hosszabb távot tud majd repülni, mint a fém építésű Boeing 767-es.

A késés ellenére a Boeing valaha volt legsikeresebb repülőgép-bevezetésének számít a Dreamliner. A cég 56 ügyfelétől összesen 821 megrendelést kapott a repülőgépre. A gépek az Airbus A350-eseivel állnak versenyben, amelyek 2013-ban állnak majd forgalomba. Annak a gépnek a törzse és szárnyának nagy része is főként kompozitanyagokból készül majd.