Száznál is több panaszos a SkyEurope csődje miatt

Vágólapra másolva!
Száznál is több utas tett panaszt a SkyEurope fapados légitársaság ellen. A szlovák cég még akkor is értékesített jegyeket, amikor már tudta, hogy másnaptól nem tudják szállítani az utasokat.
Vágólapra másolva!

Több mint száz panasz érkezett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ) a SkyEurope járatainak törlése miatt néhány nap alatt - közölte a FEOSZ.

A FEOSZ-nál jelentkezhettek azok a fogyasztók, akik nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően. A civil fogyasztóvédelmi egyesület szeptember 7-én levélben fordult a SkyEurope légitársasághoz, amelyben felhívta a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, köztük a tájékoztatási, a jegyár-visszafizetési, és a kártalanítási kötelezettségre.

Ha a SkyEurope továbbra sem tartja be a jogszabályi rendelkezéseket, úgy a FEOSZ minden lehetséges jogi lépést megtesz a fogyasztók érdekében - közölte a civil szervezet. A szövetség álláspontja szerint az Európai Unió rendelete nem szabályozza megfelelően és teljes körűen az utasok tájékoztatási kötelezettségét csődhelyzet esetén. Ezért fordulhatott elő, hogy még a légitársaság 2009. szeptember 1-je előtti napon is értékesített jegyeket, annak ellenére, hogy tudta, másnaptól beszünteti az utasok szállítását.

Ahhoz, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló eset, rendeletmódosításra van szükség. A jogszabály-módosítás érdekében a szövetség megkereste a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot, valamint az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot is.