Újra fogad járatokat a sármelléki repülőtér

Vágólapra másolva!
Több mint öthónapos kényszerszünet után, a Lufthansa Düsseldorfból érkező járatával szombaton ismét megnyílt a sármelléki FlyBalaton repülőtér. A korábban legnagyobb forgalmat adó Ryanairrel folynak a tárgyalások a járatok újraindításáról.
Vágólapra másolva!

Az ötven személyes CRJ-200-as géppel harminckét nyaralóvendég érkezett a Balatonhoz közeli reptérre, amely az újraindítás körüli bizonytalanságokat követően fogadja ismét a gépeket.

Jonathan Moore, a repteret fejlesztő és üzemeltető Cape Clear Aviation Kft. ügyvezetője azt mondta: szándékaik szerint szeretnék nemcsak elérni, de meg is haladni a tavalyi, mintegy 110 ezres utasszámot.

Forrás: MTI

A térségi, sőt politikai pártokon átívelő összefogásnak köszönhetően ismét megnyitott légi bázis egyelőre heti három alkalommal a Lufthansa düsseldorfi, hamburgi és frankfurti gépeit fogadja és indítja, a korábban legnagyobb forgalmat hozó Ryanair-rel még zajlanak a tárgyalások.

Suchman Tamás, a kiemelt fejlesztésekért felelős kormánybiztos az eseményen azt mondta: a Sármellék működésképtelenségéről szóló néhány hónappal ezelőtti bejelentés a térségben élőket és dolgozókat elkeserítette, mert rövid idő alatt "intézménnyé vált" a repülőtér. Dicsérte, hogy az idegenforgalomban érdekeltek, az önkormányzatok, országgyűlési képviselők "pártokon átívelően", a kormánnyal együttműködésben segíteni tudtak, hogy ismét működjön a repülőtér.

A távirati iroda kérdésére azt is hozzátette: az államnak is érdeke, hogy ez a befektetés ne vesszen el, hiszen az ide érkező utasok közvetetten 6 milliárd forint turisztikai bevételt hoznak és 1,5 milliárd forint áfát. A FlyBalatont ugyanakkor elengedhetetlennek nevezte a jövő májusi, sávolyi Moto-GP futamok kapcsán indított fejlesztésekhez is.

Forrás: MTI

Jonathan Moore az MTI kérdésére nem kívánta megerősíteni, hogy valóban elszámolási problémák álltak a repülőtér téli kényszerű üzemszünete mögött. Azt mondta, hogy közös megegyezéssel vált meg a repülőtér tulajdonosi köre a korábbi menedzsmenttől, a leállásnak pusztán gazdasági okai voltak, nem volt fenntartható a téli működtetés.

A Magyar Nemzet szombaton arról számolt be, hogy a sármelléki gépek fogadásához és indításához szükséges engedélyeket csak egy nappal az újranyitás előtt sikerült megszerezni, a Lufthansával pedig még a működési engedély nélkül kötött szerződést a repülőtér. Erre reagálva az ügyvezető kifejtette: a reptér üzemeltetési engedélyét ősszel, még az előző ügyvezetés kérésére függesztették fel, most pedig az új vezetőségnek kellett mintegy harminc hatóságnál a szükséges eljárások megismétlésével, ellenőrzésekkel a felfüggesztő határozatokat megszüntetni, amelyekkel valóban péntekre végeztek.

Mindez azonban nem akadályozta a partnerekkel az együttműködést, hiszen a Lufthansával is évek óta szerződésben állnak, nem volt szükség új szerződésre. Megerősítette, hogy továbbra is tárgyalnak eddigi legnagyobb partnerükkel, a Ryanair-rel - legutóbb a múlt héten folytattak megbeszéléseket -, de "kemény gazdasági kérdésről" van szó, s bíznak abban, hogy mihamarabb visszatér az ír fapados járat Sármellékre is.