A magasság miatt ízetlen az étel a repülőn

Vágólapra másolva!
A legtöbb ember, amikor repülőn utazik, szinte bizonyosan kritizálja a fedélzeten felszolgált ételek minőségét. A csirkehús olyan, mint a gumi, a marha rágós, a hal pedig olyan mint a kartonpapír. A magyarázat nem az étel rossz minőségében, hanem a magasságban rejlik.
Vágólapra másolva!

A repülőgépeken a több ezer méteres repülési magasságon repülve gyakran érezzük, hogy a felszolgált ételek bár látványosak, a megszokott ízek hiányoznak belőlük. Ennek elsődleges oka, hogy ízlelőbimbóink kevésbé érzékenyek az alacsonyabb légnyomás és páratartalom miatt.

Ezen oknál fogva a légitársaságoknak ügyelniük kell arra - főként a drága pénzért repülő business-class utasok esetében -, hogy a fedélzeti ételeket megfelelően fűszerezzék, több fűszert és ízesítőt használva, mint tennék azt a földfelszínen - mondta Peter Jones, a brit Surrey Egyetem szakértője a CNN-nek.

Néhány légitársaság külön erre a célra kialakított speciális konyhával is rendelkezik, ahol szimulálni tudják a repülőgép belsejében lévő nyomást és páratartalmat. Ezek miatt dehidratálódik testünk repülés közben, és ezért érezzük szomjasnak is magunkat a levegőben. A repülőgép fedélzetén nem szerencsés tehát, ha túlságosan sós ételeket fogyasztunk, mert ezek is növelik a dehidratációt. A szakértők azt tanácsolják a légi utasoknak, hogy repülés közben sok folyadékot fogyasszanak, ami előnyösen hat az emésztésre is.

A legtöbb légitársaság már figyel a fenti jelenségekre, és úgy állítja össze étrendjét, hogy minél könnyebb és egészségesebb ételeket szolgáljanak fel az utasoknak. A hosszú repülések nemcsak a 24 órás életritmusunkra hatnak negatívan, hanem az emésztőrendszert is befolyásolják. Ezért szakértők azt tanácsolják a tengerentúli járatok utasainak, hogy inkább indulás előtt fogyasszanak könnyű ételeket, ha pedig a fedélzeten is éhesek, gyümölcsöket, banánt, almát egyenek elsősorban.

Egy nemrégiben elkészült elemzés szerint az ételek minőségének tekintetében a bahreini Gulf Air vezet, megelőzve olyan neves légitársaságokat, mint a Swiss, vagy a Thai Airways. A Gulf Airnél egyébként külön fedélzeti séf is dolgozik, aki a helyszínen készíti el az ételeket, természetesen a business class utasai számára. Az ételek közötti minőségbeli különbség elsősorban a légitársaságoktól függ.