Veszélyben van a természet, mert gyorsul a hegyi erdők csökkenése

hegyi erdő
A hegyi erdők riasztó sebességgel tűnnek el, fenyegetve a természetet a bolygó biológiailag leggazdagabb területein, figyelmeztetnek a tudósok. - írja a BBC tdomány rovata.

2000 óta a hegyi erdők több, mint 7%-a eltűnt, ami nagyobb, mint Texas területe, ezt fedezték fel a tudósok a műhold adatok tanulmányozásakor.

Sok veszteség a trópusi területeken volt, amik kulcsfontosságú természetes élőhelyek, nagyobb veszélynek kitéve a fenyegetett fajokat.

A Leeds Egyetem, és a kínai Déli Tudomány és Műszaki Egyetem vezette tanulmányt a One Earth magazinban publikálták.
A hegyi területek a világ madarainak, emlőseinek és kétéltűinek több, mint 85%-ának az otthona, az erdős hegyi területekkel, melyek különösen fonts élőhelyek a természet és a vadvilág számára, mondják a kutatók.

Viszonylagos elérhetetlenségük valaha megvédte őket, de egyre inkább irtották ebben a században, mert az alacsonyabban fekvő területek kimerültek, vagy védettek lettek.

A kutatók nyomon követték a változásokat a hegyi faborításban világszerte 2001 és 2018 közt, összehasonlítva a különböző erdőtípusokat különböző magasságokon, azért, hogy tanulmányozzák, hogy a veszteség hogyan hatott a természetre.

Gyorsabban veszítjük el a hegyi erőket, mint korábban, jegyzik meg, a veszteség gyorsulása 50%-os 2010 és 2018 között összehasonlítva a 2001 és 2009 közti periódussal.

Veszélyben van a természet, mert gyorsul a hegyi erdők csökkenése. A fakitermelés és a futótüzek okozták a legtöbb veszteséget, ezt követte a mezőgazdaság. Forrás: https://www.bbc.com/news/science-environment-64900743

A legjelentősebb veszteség Ázsában, Dél-Amerikában, Afrikában, Európában és Auszráliában volt.

A kutatók kiemelték a mezőgazdaság kiterjedését Délkelet-Ázsia hegyvidéki területeire, mint a gyorsulás egy fő okát.

A védett erdők jobban boldogulnak, de a kutatók figyelmeztettek, hogy életbevágó volt, hogy a faborítást elég nagy területen őrizték, hogy a fajok természetesen barangolhassanak.

Azt is hangsúlyozták, hogy fontos volt, hogy számításba vegyák a hegyi területeken élő embereket.

A kutatók azt mondták, hogy minden új természetvdédelmi intézkedésnek össze kell egyeztetnie a fokozott erdővédelmet az élelmiszer gyártás biztosításával és az emberi jóléttel.

(Forrás: BBC News: https://www.bbc.com/)