Grigorjev szerint a Krilo-SZV hordozórakéta visszatérő fokozatának első útját 2021-2022-re tervezik, és az első "bemutatón" az irányított leszállást hangsebesség alatti üzemmódban, a rakétahajtómű tömegének és méretének megfelelő makettel hajtják végre.
Hozzátette, hogy számos kísérletet terveznek a visszatérő fokozattal. Az irányított üzemmódban végrehajtandó repülés során a visszatérő egység a kezdeti sebességről hiperszonikus sebességre gyorsul, majd a légkörben lefékeződik, és útját egy reptéren landolva fejezi be.
A visszatérő egység repülését matematikailag már modellezték, meghatározták az erre a célra legalkalmasabb hajtóműtípust és műszaki jellemzőit.
A Krilo-SZV visszatérő fokozatának kidolgozásával a Mjasziscsev tervezőiroda foglalkozott, tavaly májusban készültek el a tervek. A Gorizont című szaklapban megjelent részletekből kiderült, hogy a megadott pályamagasságot elérve a rakéta kibontja szárnyait, és bekapcsolja sugárhajtóművét, és ezáltal válik lehetővé első fokozatának a visszatérése.
A SpaceX amerikai űrkutatási magánvállalat már évek óta használ sikeresen hasonló technológiát. Először 2015 decemberében hozta vissza a Földre Falcon-9-es típusú hordozórakéta újrahasználható gyorsító fokozatait, amelyek sértetlenül, függőlegesen landoltak. Azóta számos sikeres űrmissziót teljesítettek újrahasznosítható gyorsítórakétákkal, állítottak velük Föld körüli pályára műholdakat és szállítottak velük rakományt a Nemzetközi Űrállomásra. Elon Musk vállalata az tervezi, hogy néhány hónapon belül embert szállító űrkapszulát juttat az űrbe ilyen hordozórakétával.