Hét új állatfajt fedeztek fel diákok Bolíviában

Egy bolíviai és brit egyetemi hallgatókból és kutatókból álló csoport hét, eddig ismeretlen állatfajt fedezett fel a bolíviai őserdőben - jelentették be az Egyesült Államokban.

Dr. Michel Harvey, a floridai egyetem trópusi vidékekre specializálódott biológusa megerősítette a felfedezések valódiságát: nevezetesen, hogy négy eddig ismeretlen béka-, két kígyó- és egy gyíkfajt fedeztek fel.

Az új állatfajokra a Peru és Bolívia határán húzódó Yungas-vidéken bukkantak, 1500-2500 méteres tengerszint feletti magasságban a Yungas 2001 nevet viselő expedíció tagjai.

Ross MacLeod, az expedíció vezetője hangsúlyozta, hogy a Yungas erdősége kiváló terep volt a kutatómunkára. Az erdőségben élő békák 15 százaléka például sehol másutt a világon nem él, s ezért különösen jelentős a kutatók által felfedezett négy új békafaj. A békák fajgazdagsága és egyedszáma remekül jelzi a természetes élőhelyek minőségét, illetve a környezeti változásokat.

"A felfedezés azt mutatja, hogy még számos olyan 'rejtekhely' található bolygónkon, amelyek élővilágát ezidáig nem tárta föl senki. Egy lelkes diákokból álló csoportnak ezért ugyanúgy meg van az esélye, hogy új fajok azonosításával jelentős lépést tegyen a föld boidiverzitásának feltérképezésében és védelmében, mint a tapasztalt szakembereknek" - mutatott rá Aidan MacCormick, a Yungas 2001 expedíció egyik vezető szakértője.