Rengeteg kiállító érkezett a Budapesten rendezett NATPE-ra, többek közt török, orosz, holland, német, amerikai, francia és görög standok lepik el ezekben a napokban az Intercontinental épületét. Itt találkoznak Kelet- és Közép-Európa, és gyakorlatilag a fél világ tévés gyártói, producerei, tévétársaságai, hogy üzleteket kössenek.
A hotel folyosóin zajlik a vásár, több száz tévétársaság vezetői, programigazgatói tárgyalnak a stúdiókkal és forgalmazókkal, reggeltől megy a válogatás a formátumok, szériák között - itt dől el, hogy a következő tévés szezonra mivel terveznek a csatornák.
A koreai társaságok érkeztek a legnagyobb standokkal, és ők tűnnek a leginkább rámenősnek, prospektusokkal és műanyag játékfigurákkal csábítják a bámészkodókat a pultokhoz, és mutogatják a legfrissebb animációkat, mesefilmeket – ezekbe mind bele is lehet nézni a helyszínen.
Több tévékészülék sorakozik az asztalokon, egy-egy fülhallgatóval le lehet telepedni, de rögtön előbukkannak az eladók is, akik részletes mesébe kezdenek.
A kínálat ezúttal is óriási és színes: comedy show-k, főzőműsorok, természetfilmek, gyerekprogramok, történelmi és tudományos sorozatok reklámjaival van tele az épület, de vannak zenei műsorokat kínáló standok, divattal, állatokkal, egészség életmóddal foglalkozó szériák is.
Néhány óra alatt be lehet járni a szobákat és a két emeletet, a második szinten a szálloda szobái alakultak át bemutatótermekké, tárgyalókká. A nagyobb cégek saját szobát bérelnek, a kisebbek megelégednek a folyosón kisebb helyekkel.
A folyosók szellősek, de az asztaloknál nagy a nyüzsgés, a népszerűbb cégeknél még sorba is kell állni az érdeklődőknek – itt szinte mindenki a másik nyakába aggasztott táblát nézi, kíváncsiak, ki honnan jött. A helyszínen több nagyobb plakát tűnik ki, a lifteken az Elif plakátja és a WinterSun török széria szereplői néznek vissza ránk,
feltűnően sok a szappanopera és a gyerekeknek, tinédzsereknek kínált tartalom.
A NATPE 2012-ig DISCOP néven futott, sokáig Budapest volt a helyszíne, de tavaly Prágába került az esemény. Idén újra hozzánk érkezett a szakma, a legtöbb kiállító ennek nagyon örül, szeretik a várost – ezt a regisztrációkor újságolta el az egyik szervező.
Matt Palmer marketing vezérigazgató az Origónak elmondta, hogy
közel 800 előre regisztrált látogatót fogad 2016-ban a tévés vásár,
ő pedig boldog, hogy újra Budapesten rendezhették meg. "Mivel Európa központjában van a Magyarország, könnyen elérhető minden résztvevő számára, és mindig örömmel fogadnak itt minket és a rendezvényünket. Én a magyar fővárost személy szerint is nagyon szeretem, csak előnye van annak, hogy idén itt zajlik a NATPE." Sok olyan cég van, melynek gondot jelenthet a vízum, a nagy távolság vagy a magas helypénz, (például a tavaszi MIPTV-n és az őszi MIPCOM-on), ezért ők is jobban járnak, hogy újra Budapesten találkozhatnak a potenciális ügyfelekkel.
Az esemény június 27. és 30. között zajlik a budapesti Intercontinentalban.