A köztévé nem tud jobbat a Szomszédoknál

A Szomszédok helyett dán drámát kéne adni?
Vágólapra másolva!
A szeptember 22-i nézettségelemzésnél a 18–59-es célcsoportban mért adatokat vettük figyelembe, ez alapján ismét a Barátok közt lett a nap legnézettebb műsora, a hatvan év alattiak közül 493 ezren látták. A TV2 elsőként a negyedik helyen szerepel az Ezek megőrültek!-kel, az 1 perc és nyersz! és az Éjjel-nappal Budapest előzte még meg. A közmédia csak az M3-on futó Szomszédok-kal fért be a legjobb tízbe, a toplista utolsó helyére - bár a híradóit, ha összeadjuk, többen nézték, mint Vágási Ferit.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyedül Natasha Henstridge halad lefelé, miután a három nagy adó – az RTL Klub, a TV2 és a Duna TV – műsorai után a Film+ egyik produkciója, a Mindhalálig szerezte meg az este legmagasabb közönségarányát, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 9,1 százaléka figyelte.

A TV2-n főműsoridőben A titkok könyvtára című sorozat teljesített a legrosszabbul, 6,4 százalékos közönségarányt ért el, a főszereplő, Noah Wyle ezért kapott piros nyilat.

Az este legalacsonyabb közönségarányát a Meteo című magyar film hozta

– az utána következő A kert című, szintén magyar alkotással együtt –, 0,2 százalékon zárt. A grafikonon ez nem szerepel, a főbb csatornákat azonban mutatjuk:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a 18–59-es korosztályban. A napot egyértelműen nyerte az RTL Klub, miután 1,9 százalékpontot vert rá a TV2-re – a nagyobb tülekedés a harmadik helyért volt,

a Film+ csupán 0,1 százalékponttal tudta megelőzni a Coolt,

és az M1 sem maradt le sokkal. A Duna TV 3,2 százalékos eredménye a hetedik helyre volt elég.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.