Mai Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest Barbija – eredeti nevén Csákány Mónika –, miután a műsor a nap legnézettebb produkciója lett. A Viasat3-at közben az Észbontók húzta fel, 8 százalékos közönségarányával egy időre a második legnépszerűbb adóvá tudta tenni a csatornát – legalábbis a 18–49-es célcsoportban. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
A grafikonon az M3-at nem ábrázoltuk, de a Nielsen mérési adataiból tudjuk, hogy az este legalacsonyabb közönségarányát – az ATV-s Esti start-tal holtversenyben – egy itt futó magyar tévéjáték, a Gilgames hozta. Az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,2 százaléka nézte, az egyik szereplő, Tordai Teri ezért kapott piros nyilat.
Alább látja azt a tíz csatornát, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub ezúttal rendesen elverte a TV2-t, 4,6 százalékponttal előzte meg. A harmadik helyen a Cool áll,
a Duna TV-nek nagyon rossz napja volt, be sem került a legjobb tízbe
– ellentétben a Sláger TV-vel, ehhez azonban kellett az is, hogy jelenleg kódolatlanul fusson a MinDig TV kínálatában.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.