Mai Médialiftünkben felfelé tart a Barátok közt egyik alapszereplője, a Vili bácsit már tizenhét éve játszó Várkonyi András, miután a napi sorozat nemcsak a legnézettebb műsor volt a 18–49-es korosztályban, de az este legmagasabb közönségarányát is hozta, 26,9 százalékkal zárt. Mutatjuk grafikonon is:
Nagyot szakított a Sláger TV, ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy jelenleg épp kódolatlanul nézhető a MinDig TV kínálatában. A csatornán a Sztár – Like című kívánságműsor és a Reggeli vigadó ment a legjobban, vagyis
az éppen tévéző ötven év alattiaknak 9–10 százaléka mulatós zenére ébredezett
– pontos számot csak azért nem tudunk mondani, mert a Sláger TV csak a mérési eredményeket kéri a Nielsentől félórás bontásban, a műsorcímek rögzítését már nem.
Az Esti vigadó már csak 3,5 százalék körül hozott, ez is szép eredmény azonban, ha azt nézzük, hogy a Viasat3-on futó Jim szerint a világ kevésbé népszerű epizódját csupán az éppen tévéző ötven év alattiak 0,5 százaléka követte. Jim Belushi ezért megy lefelé a Médialiftben, Bunyós Pityuval elkerülték egymást.
A Sláger TV és a Viasat3 egyébként holtversenyben végzett, ha az egész nap átlagos közönségarányát nézzük, 2,9 százalékkal állnak a megosztott hatodik helyen:
Látható az is, ezzel az eredménnyel mindkét csatorna egy hajszállal megelőzte a Duna TV-t, amely most a Story4-gyel teljesített egy szinten. Az első ötben az RTL Klub, a TV2, a Film+, a Comedy Central és a Cool található, a sort az M1 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.