Bunyós Pityu lenyomta a Duna TV-t

Bunyós Pityu
Vágólapra másolva!
Október 26-án a Barátok közt volt a 18–49-es célcsoport kedvence, 371 ezer ilyen korú néző figyelte az aktuális adást. Jól szerepelt az Éjjel-nappal Budapest és A konyhafőnök is, a TV2 műsorai közül a Tények-et nézték a legtöbben az ötven év alattiak közül. A Sláger TV szokatlanul jó volt, a napi átlagos közönségarányt tekintve a Duna TV-t is megelőzte.  
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Barátok közt egyik alapszereplője, a Vili bácsit már tizenhét éve játszó Várkonyi András, miután a napi sorozat nemcsak a legnézettebb műsor volt a 18–49-es korosztályban, de az este legmagasabb közönségarányát is hozta, 26,9 százalékkal zárt. Mutatjuk grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nagyot szakított a Sláger TV, ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy jelenleg épp kódolatlanul nézhető a MinDig TV kínálatában. A csatornán a Sztár – Like című kívánságműsor és a Reggeli vigadó ment a legjobban, vagyis

az éppen tévéző ötven év alattiaknak 9–10 százaléka mulatós zenére ébredezett

– pontos számot csak azért nem tudunk mondani, mert a Sláger TV csak a mérési eredményeket kéri a Nielsentől félórás bontásban, a műsorcímek rögzítését már nem.

Az Esti vigadó már csak 3,5 százalék körül hozott, ez is szép eredmény azonban, ha azt nézzük, hogy a Viasat3-on futó Jim szerint a világ kevésbé népszerű epizódját csupán az éppen tévéző ötven év alattiak 0,5 százaléka követte. Jim Belushi ezért megy lefelé a Médialiftben, Bunyós Pityuval elkerülték egymást.

A Sláger TV és a Viasat3 egyébként holtversenyben végzett, ha az egész nap átlagos közönségarányát nézzük, 2,9 százalékkal állnak a megosztott hatodik helyen:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Látható az is, ezzel az eredménnyel mindkét csatorna egy hajszállal megelőzte a Duna TV-t, amely most a Story4-gyel teljesített egy szinten. Az első ötben az RTL Klub, a TV2, a Film+, a Comedy Central és a Cool található, a sort az M1 zárja.

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.