Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa a Juventus játékosa, Carlos Tévez, aki a Juventus–Real Madrid mérkőzésen a győztes gólt rúgta csapatának. A meccset a ma vizsgált, 18–59-es korosztályból 242 ezren figyelték, amivel a nap nyolcadik legnézettebb műsora lett – ha csak magát a mérkőzést nézzük, az előtte és utána lévő stúdióbeszélgetések nélkül.
A Castle a nap negyedik legnézettebb produkciója lett, a célcsoportból 371 ezren figyelték, így női főszereplője, Stana Katic is zöld nyilat kapott. Szőke Nikoletta viszont lefelé tart, miután a nevével fémjelzett kvartett koncertfelvételére az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,1 százaléka volt kíváncsi a MüpArt című műsorban.
A fenti grafikonon látszik, hogy a TV2-nek nem sok beleszólása volt az estébe, a Jóban Rosszban után már a Coollal és a Film+-szal kellett viaskodnia, miközben az RTL Klub végig tartotta vezető helyét. A TV2-n 19,6 százalékkal a Tények hozta a legjobb esti közönségarányt, míg a Coolon a Dr. Csont-ot, a Film+-on pedig a Ninja II. – A harcos bosszúja című akciófilmet nézték a legnagyobb arányban.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Látható, hogy az RTL Klub nemcsak az estét, de az egész napot megnyerte, a Duna TV 3,3 százalékos közönségaránya a hatodik helyre volt elég. A Sport1-et igencsak megdobta az esti meccs, 3,5 százalékkal ötödikként végzett a csatornák között.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.